דף הבית » כללי » 10 דברים שכדאי לזכור…

10 דברים שכדאי לזכור…

לכל אחד מאיתנו יש מספר מסוים של שנים חודשים ימים ושעות לשהות על כדור הארץ. כל שנייה שאנו מבזבזים כשאנו חיים ללא הגשמה היא שנייה יקרה ומבוזבזת.
קראו את הרשימה הזו, זכרו אותה ותמיד תדעו לנצל אותה כדי למצות את הפוטנציאל שלכם.
1.      תזכור לומר בכל הזדמנות לאנשים שאתה אוהב מה אתה חשב עליהם, לעיתים רק כאשר נפרדים ממשהו מבינים עד כמה הוא היה אהוב בעינכם ומרגישים את חסרונו. האם בן/ בת הזוג שלך יודע/ת כמה הוא/ היא חשובה לך? האם הילדים שלך יודעים זאת? ההורים? החברים? זה בכלל לא ברור מאליו וזה חשוב שזה יאמר בעקביות…. הם למעשה כל מה שיש לך וכל מה שתשאיר אחריך.
2.      השתדל להביט בילדים כשהם לומדים ומתנסים בחוויות חדשות להם, זכור כי גם אתה היית כך, ילדים הם אחת המתנות הטובות ביותר שאלוהים יכול לתת לאדם. יש להם כל כך הרבה דברים שהם יכולים ללמד אותנו המבוגרים.
3.      השתדל לחייך לעיתים קרובות והקפד לצחוק בכל הזדמנות שבה תוכל, אנשים רבים נמנעים מלצחוק רק משום שזה נתפס כ”לא רציני” ואף ילדותי בעינהם. עלינו לזכור שהצחוק הוא הדרך של שפת הגוף שלנו לסמן ליקום שאנו נהנים. השתדלו ליהנות כמה שיותר ואל תפחדו להראות שאתם נהנים- זה מגיע לכם!
4.      קבע לך מנהג, לפחות פעם בשבוע לך למקום מרגיע ותצפה בשקיעה או בזריחה. זה קל מאוד להיתקע בחיים העמוסים שלנו ולפספס את ההנאות הקטנות של החיים. כשאתה צופה בזריחה, דמיין את היום החדש שזה הרגע מתחיל, כיום מוצלח ושופע אירועים מהנים ומעניינים. כשאתה צופה בשקיעה, חשוב על דברים טובים שקרו לך היום, אמור תודה לאלוהים וליקום על כך שהזדמן לך לראות מופע טבע מרהיב כמו שקיעת השמש.
5.      המצא לך משחק בו אתה צריך לצבור בכל יום 2 נקודות יותר מהיום הקודם. קבע תנאים שעליהם תקבל ניקוד לדוגמא: קריאת סיפור לפני השינה לילדים- 2 נקודות, שיחה והקדשת זמן לבן/ בת הזוג- 3 נקודות, הקדשת זמן לפעילות ספורטיבית- נקודה אחת. קבעו לעצמכם סדר עדיפויות לדברים שאתם יודעים שאתם מפספסים ותתחילו להקפיד עליהם. מניסיון אני יכול לומר לכם שהפעילויות הללו  הופכות מעינוי להנאה. זה ממכר- נסו את זה!
6.      חשוב עם עצמך מי אתה כיום ומי אתה רוצה להיות עד יום ההולדת הבא  שלך, אמור לעצמך בכל רם:” עד יום ההולדת הבא שלי אני________” ברגע שתצהיר הצהרה מפורשת הדברים יתחילו להסתדר מעצמם עד השגת המטרה. המטרות האלו הן כל שאיפותיך בחיים, לאדם שאין שאיפות בחייו נמצא במצב של רגל וחצי בקבר. כולנו מרגישים יותר “חיים” כאשר יש לנו יעדים, שאיפות, תשוקות וחלומות.
7.      השתדלו להקשיב יותר מלדבר. הקשיבו לכל מה שקורה בעולם שלך מבלי לתייג או לתת פרשנות, פשוט תקשיבו ותתבוננו. אתם תקבלו משמעות חדשה להרבה דברים שלא שמתם לב אליהם כי הייתם עסוקים בשיפוטיות ופרשנות. הקשיבו למוזיקה שמרגיעה אתכם, הקשיבו לגלי הים, לציוץ ציפורים, לגשם שיורד מבעד לחלון.
8.      כאשר אתם אוכלים, השתדלו ליהנות מחוויות האוכל. אכלו לאט, תיהנו מהשפע שיש לכם. רוב האנשים זוללים את ארוחת הצהריים שלהם בזריזות כאילו שהם נמצאים במרוץ. כאשר אתם אוכלים נתקו את הטלפון הסלולארי שלכם- הוא יצלצל גם אחרי שתסיימו לאכול.
9.      שים לב לרגשות הדומיננטיות בחייך. נכון, זה טבעי לכעוס, לקנא ולהיות עצוב . זה אפילו בסדר להרגיש כך, אך עלינו להיות זהירים מפני הרגשות הללו כיוון שהן עלולות להשתלט עלינו ולא להרפות מאיתנו לתקופות. כאשר אתם מרגישים רגש כזה, צאו לכמה דקות מהמקום בו אתם נמצאים, נשמו אויר לרווחה, תירגעו, ואל תתו לזה להשפיע על המשך יומכם.
10. מצאו לעצמכם אדם אותו אתם מעריצים (זה יכול להיות שחקן קולנוע, ספורטאי, מדינאי או אפילו אדם קרוב אליכם כמו אבא או מנהל בעבודה), קראו את הביוגרפיה שלו , רשמו לכם ביומן ציטוטים של אדם זה, למדו על אותו אדם כיצד הוא מתגבר על פחדיו, כיצד הוא התמודד עם כישלונות. כאשר אתם במשבר שאלו את עצמכם מה הוא היה עושה אילו הוא היה במצב שלכם.
כותב המאמר: אנדי מק’מאלון

תגובות

תגובות

כתוב תגובה

כתובת האימייל לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

*