Home » כללי » מוטיבציה!- מניעה אותך ליעד שלך.

מוטיבציה!- מניעה אותך ליעד שלך.

 מאת : נועם גבאי

מוטיבציה מניעה את האדם לנקוט בפעולה ולהשיג את מטרותיו, זה התכונה השלטת בקרב אנשים מצליחים. ללא מוטיבציה אין תשוקה להישגיות והצלחה.
לכל דבר שעשית בחייך, קדם ניצוץ של מוטיבציה שגרם לך לעשות אותו.
המוטיבציה היא שגורמת לאדם להתחיל לצעוד לעבר המטרה והיא זו שמחזיקה את האדם קשוב לתהליך ולצורך לתקן את הטעויות שמונעות ממנו להשיג את היעד.
אצל כל אדם באשר הוא קיימים 2 סוגי מוטיבציה- חיצונית ופנימית. מוטיבציה חיצונית היא המוטיבציה שהסביבה מספקת לנו, אני סבור ומאמין שלא פעם נתקלתם במונח "תחרות בריאה", הרי העולם שלנו פועל ברובו על המוטיבציה הזו. עד כמה אני מוכשר/ עשיר/ יפה/ חכם ביחס לסביבה הקרובה אליי. המוטיבציה הזו יכולה להיות הרסנית אם היא איננה באיזון, אני מכיר לא מעט אנשים שכל כך מרוכזים בקריירה ובקידום שלהם עד כדי כך שהתחרות במקום עבודתם והרצון להתבלט מעל שאר העמיתים לעבודה שוחקת אותם בטווח הארוך– מצב זה הוא מצב של תחרות לא בריאה והיא אף עלולה לגרום נזק בריאותי.
סוג המוטיבציה השני הוא מוטיבציה פנימית ,זו המוטיבציה שאנחנו נרגיש עמוק בתוך הלב שעלינו לעשות פעולה כלשהי לכיוון היעד ללא כל קשר למה שהסביבה שלנו חושבת על הצעד הזה ועד כמה הוא ייתפס כמוזר בעיני אחרים. זאת המוטיבציה שגרמה לאנשים הגדולים בהיסטוריה של האנושות להמשיך ולנסות עד להצלחה שהם ייחלו לה. המיקוד חייב להיות על מה שאתה רוצה להשיג , אל תיתן לדברים אחרים או אנשים אחרים להסיח את דעתך.
אסור שמקור מוטיבציה הזה ינבע מחלומותיהם של אחרים. יש לא מעט אנשים בעולם שמשיגים בהתמדה רק את הדברים שאנשים אחרים חושבי שיהיה עבורם. עליך לשאוב מוטיבציה פנימית וללכת בדרך הכי טובה עבורך.
אדם שמרגיש מוטיבציה בביצוע פעולה מסוים לא ירגיש שהוא מפעיל מאמץ רב בביצוע אותה פעולה. הוא תמיד ירגיש אנרגטי והביצוע יהיה זורם והרמוני. חשבו על אנשים שעובדים במקצוע שהם אוהבים- קומיקאים או שחקני כדורסל, הם עוסקים בתחביב שלהם בתור עבודה. למרות שעמידה על הבמה מול קהל וריצה במשך משחק כדורסל הם דברים לא פשוטים, הם עושים את זה מתוך הנאה – הם נהנים לעבוד שיש להם מוטיבציה חזקה להצלחה וכך הם יכולים להגיע לתוצאות טובות יותר בביצוע שלהם.
אדם מצליח נמדד ע"פ כמת המוטיבציה שמניעה אותו. המוטיבציה עולה ביחס ישר לבהירות של היעד ועד כמה הוא נתפס בעינך כבר השגה. אני חושב שלשאלה המפורסמת מהשעשועון "מי רוצה להיות מיליונר?" יש תשובה ברורה- כולם!!!, חוץ מאלה שכבר מיליארדרים כמובן.
אם כן, לומר לעצמך "היעד שלי הוא להיות עשיר" אינו מספיק לבדו, עליך להפוך את היעד למפורט יותר ולדעת בדיוק מה תקנה עם הכסף , כיצד חייך ישתנו כתוצאה מכך, איזו מכונית תקנה לעצמך וכו'…. העיסוק המחשבתי בסוגיות לו מעצימות את המוטיבציה ויכולות לדחוף את האדם לצאת ולפעול להשגת המטרה.
אדם מונע רק באמצעות יעד ברור, אדם ללא יעד ברור לא ירגיש מוטיבציה חזקה מספיק כדי לצאת ולפעול. אסור לנו להתפשר על דברים שאנו רוצים, הפשרות הללו מסמנות לתת המודע שלנו חוסר יכולת להשיג את אותו דבר מה. כך אנו משיגים רק דברים שהם נמוכים מהפוטנציאל העצום שיש לנו.
אדם שייגש למבחן בשאיפה לקבל 80 ייבצע את המבחן בביצוע מתפשר ולא מצוין, אותו הדבר פועל כאשר אנו בוחרים את המטרות שלנו בחיים, מטרה מתפשרת תניב תוצאה בינונית והיא לעולם לא תביא לנו את הסיפוק לצורך שקיים אצלנו (השגת היעד האמיתי ומיצוי הפוטנציאל האישי שלנו).
עליך לדעת מה הלב של רוצה להשיג, עליך לדעת זאת בבירור ולראות בדמיונך כיצד כבר השגת זאת.אם תתמיד בכך אתה תזין את תת המודע שלך בתודעת הצלחה, שפע ועושר ומוטיבציה פנימית תתחיל להתעורר אצלך. ברגע שיש לך יעד ותשוקה להשיג אותו, עליך לעשות צעד אחד קטן כדי להיות על המסלול הנכון לעבר היעד שלך.

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*