Home » כללי » למצוא מחדש את מה שכבר שכחתם, ולעזוב את מה ששמרתם

למצוא מחדש את מה שכבר שכחתם, ולעזוב את מה ששמרתם

אחד הדברים המדהימים שקורים כשאתה עובר דירה למשל, זה שאתה פתאום מוצא כל מיני דברים ששכחת שיש לך. אתה יכול למצוא מדליות שזכית בהן פעם באיזה תחרות, תעודת הוקרה, משחק מחשב או ספר שמאוד אהבת, תמונה שלך שכבר לא ראית הרבה זמן, ועוד המון דברים מעניינים. אתה גם מוצא הדברים, שיש לך המון זמן ואתה לא צריך, ולפעמים אתה אפילו מוצא את הכוח להיפרד מהם לשלום. במידה ואתה לא אספן כפייתי כמוני, או שיש לך אישה נהדרת כמו אשתי.

אז היום אני הולך לדבר על שני הדברים, דברים שאנחנו סוחבים איתנו הרבה זמן, ושאולי אנחנו כבר לא ממש צריכים, ודברים ששכחנו שיש לנו.

אני אתחיל בדברים ששכחנו. הרבה פעמים אנחנו שוכחים שיש לנו את זכות הבחירה איך להרגיש, אנחנו ששוכחים שיש לנו את הזכות לטעות, אנחנו שוכחים אייך לחייך. אנחנו שוכחים להגיד לאנשים שאנחנו אוהבים ומעריכים, שאנחנו אוהבים ומעריכים אותם. אנחנו שוכחים לעשות אותו דבר בשביל עצמנו. אנחנו שוכחים שגם לנו מגיע ליהנות, אנחנו שוכחים למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים.

אני יכול להמשיך את הרשימה הזאת עוד הרבה, אבל רק לכתוב את המילים האלה גורם לי תחושה לא נוחה. הרבה פעמים אנחנו רוצים דברים שאין לנו, ואנחנו מרגישים תסכול מזה שאין לנו אותם, בין אם זה בן או בת זוג, כסף, מכונית, גוף בריא או כל דבר אחר. אבל מה עם הדברים שיש לנו ואנחנו שוכחים לגמרי ברגע שאנחנו מצפים לדבר אחר.

הרבה פעמים אני מרגיש שהאנשים מסביבי מחכים למשהו. קשה לי להסביר את זה אבל הם פשוט נראים קצת עצובים. נראים כמו אנשים שמחכים בתור בבית חולים, אפילו אם הם לא חולים. אבל אנחנו לא חייבים לחכות לשום דבר כדי להיות שמחים, או להרגיש טוב. לפעמים כל מה שצריך זה להקשיב לשיר נחמד. אני נוהג לאסוף את השירים שגורמים לי להרגיש טוב, ואז אני שומע אותם, אפילו אם אני רוחץ כלים או תולה כביסה. וזה כבר הופך את החיים שלי ליותר כייפיים.. לפעמים כל מה שצריך זה לצאת לטיול קטן ולנקות את הראש, לנסוע למקום חדש, לקרוא ספר, לראות סרט, לפגוש אנשים חדשים.

הרי למרות שהחשש שלנו שלא נפגע, גורם לנו לשאוף ליציבות, הנפש שלנו מתעוררת בשינויים. לכן אומרים כל כך הרבה, שכל דבר שנראה כמו משבר או בעיה, אפשר להסתכל עליו בקלות כאתגר או כהזדמנות. הרי הנפש תמצא את הכוח, המוח ימצא את הפתרון, הגוף יתחזק ויזרים את האדרנלין, וייתן לכם את האפשרות לעשות משהו באמת מדהים, משהו שישפר לכם את החיים.

בגלל זה לפעמים דווקא אנשים שהיו על סף פשיטת רגל או פשטו את הרגל, דווקא אנשים שחלו בסרטן, דווקא אנשים שאיבדו את יקיריהם, מוצאים את הכוח העצום להפוך לטובים יותר. ולעבור שינויים, שישפיעו באופן דרמתי וחיובי על החיים שלהם ושל הסובבים אותם. גם לכם זה יכול לקרות, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לרצות את זה, ולבחור בזה. ואתם לא חייבים לחכות שיקרה לכם משהו רע, כדי להתחיל וליהנות מהחיים ולנצל אותם.

אז תבחרו להרגיש יותר טוב, תבחרו לחייך יותר, תבחרו לתת מחמאות לאנשים, להגיד לחברים ולמשפחה שאתם אוהבים אותם. תבחרו ליהנות יותר, להיות אנרגטיים יותר, ולהיות שמחים יותר.

ומצד שני הגיע הזמן שתעזבו לפחות חלק מאותן מחשבות שלא מקדמות אתכם. מחשבות של פחד, של דאגה. מחשבות של "אני לא מספיק טוב", או "אני לא מסוגלת לעשות את זה". מחשבות כמו "אף אחד לא אוהב אותי". כל אותן מחשבות שיקריות, שמובילות במקום לשמחה ולפרודוקטיביות, לייאוש, ולאוזלת יד.

זה כבר מזמן ידוע, שיש אנשים עניים שמאושרים יותר מאנשים עשירים, יש אנשים חולים מאושרים יותר מאנשים בריאים, יש אנשים שהם בלי זוגיות, שמרגישים מוקפים באהב, מאנשים בקשר זוגי שסובלים מבדידות. זה הכל עניין של בחירות וצורת הסתכלות. תיהנו מהחיים, תנסו דברים חדשים, ותנו אמון בעצמכם. חיים נהדרים מחכים לכם ממש מתחת לאף.

בברכה שפי שפע

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*