Home » כללי » לחיות מתוך שמחה

לחיות מתוך שמחה

האם עצרתם לאחרונה לחשוב, מה יקרה כשתקבלו את הדבר שאתם רוצים? בין אם זה מכונית, בן או בת זוג, העבודה הנחשקת, הזכייה בלוטו, הנסיעה לחו"ל או כל דבר אחר שאתם רוצים ושואפים אליו.
היופי שבדבר הוא שבכל רגע נתון, אלפי אנשים בעולם מקבלים משהו שהם רצו. אבל מה קורה לנו כשאנחנו מקבלים אותו? הרבה פעמים יש תחושות נפלאות, שמחה עצומה, גאווה, הנאה. תחושה של כוח, תחושה של הצלחה.
אני זוכר למשל את היום שהתקבלתי לעבודה שאני עובד בה עכשיו. שמחתי על כל כך הרבה דברים, על העבודה קרוב לבית, על עבודה עם הרבה חברים קרובים, על הקפיצה במשכורת ובתנאים, על הרכב, על השיפור בעבודה עצמה. על התחושת סיפוק עצמי שפשוט עשיתי את זה. אבל זה לא היה הכול.

יחד עם זאת, היו לי גם כמה דאגות באותו רגע. האם אני אהיה מספיק טוב, האם אני אוהב את העבודה כמו שאני חושב, אייך אני אודיע על עזיבה למקום עבודה הקודם, וכדומה. לשמחתי הרבה, כל הדברים האלה באמת הסתדרו על הצד הטוב ביותר.

למעשה, אפשר להגיד, שהגיע שלב כלשהו בחיים שלי, שהרגשתי שיש לי את כל מה שאני צריך. נכון אני יכול להרוויח יותר כסף, אני יכול לעשות עוד מגוון דברים נהדרים, כמו לצייר תערוכה או לפרסם ספר, דברים שאני רוצה לעשות. אבל מעבר לזה יש לי כל כך הרבה דברים טובים בחיים שלי, שקשה להגיד שיש אפילו דבר אחד אחר, שאני באמת רוצה ועדיין אין לי.

מהבחינה הזאת אני יודע שיש הרבה אנשים שחושבים שהם היו רוצים להתחלף איתי, אבל הם טועים. אין דבר מוזר יותר מזה שיש לך את כל מה שאתה רוצה, ואתה עדיין לא מרגיש ממש שמח. ואז אני הבנתי דבר חשוב מאוד, דבר שכבר ידעתי בעבר, ועדיין יש הבדל גדול מאוד בין לדעת אותו, לבין לחיות אותו. צריך לחיות מתוך שמחה ברגע הנתון. צריך לחיות בשמחה עכשיו.

לפעמים קשה לראות את זה כשאנחנו באמצע מרדף אחרי החלום הבא שלנו. אבל העובדה היא שאם לא נדע לשמוח עכשיו, אנחנו מבזבזים את הזמן שלנו. ואני באמת חושב כך.

חלק גדול מהחיים שלנו אנחנו מחכים שמשהו יקרה, שמשהו ישתנה. כשמשהו טוב קורה, לפעמים זה נותן לנו שמחה מסוימת, שדועכת עם הזמן, ובמקרים היותר גרועים, אנחנו אפילו לא שמים לב שמשהו טוב קרה. או יותר גרוע, אנחנו פשוט עסוקים כל הזמן בלכבות שריפות, עד שאנחנו אפילו לא מצפים שמשהו טוב יקרה.
גבר פוגש בחורה, הם מתאהבים, יוצאים, עוברים לגור ביחד. ויום אחד הם מחליטים להתחתן. שמחה גדולה, מודיעים להורים, ואז נכנסים להכנות לחתונה, הכנות לאירוע הגדול. רבים מתייחסים לחתונה כיום המאושר בחיים, הם מוכנים להשקיע הרבה מאמצים והרבה כסף (לפעמים כסף שאין להם), על מנת לדאוג שזה יהיה היום המושלם. אני לא בא לבקר אף אחד בנושא הזה, אני רק רוצה להפנות אצבע לעובדה הפשוטה – אל אף שזה רגע מדהים, הרגע שבו הייתה ההצעה, הרגע שבו היא הסכימה, הרגע שבו הוא הבין שזה יקרה, היא הסכימה. הוא הרבה פעמים מתחלף מאוד, ל"קומנדו חתונה" המרדף אחרי החתונה המושלמת, שדורש עבודה, ארגונים, דאגות, כסף, זמן וכו'. שוב אני לא מבקר את זה. אני יודע שחתונה טובה דורשת הרבה השקעה בכל מקרה. אני רק אומר שצריך ליהנות מהתהליך, צריך לזכור כמה זה נפלא שמתחתנים, כמה זה משמח. גם אם תוך כדי התהליך, נאלצים לבדוק 10 אולמות, 5 דיג'אים, 4 צלמים, 3 עיצובי הזמנות, 2 עדים ואחד אלוהינו.

עכשיו – אני יודע שקשה לקלוט את זה. כל יום אנחנו קוראים עיתונים, ושומעים על דברים רעים שקורים בחדשות. אנחנו לחוצים בגלל אלף ואחת דברים, ואנחנו פשוט מחכים למשהו טוב שיקרה לנו. העניין הוא, שדברים טובים קורים גם עכשיו.

למשל האם יש לכם רכב עכשיו? זוכרים שממש רציתם שיהיה לכם ועכשיו יש לכם. האם יש לכם זוגיות טובה? הם יש לכם בריאות? האם יש לכם מקום לגור בו? האם יש לכם עבודה? אף אחד מהדברים האלה אינו ברור מאליו. מן הראוי שתדעו לשמוח על הדברים האלה, להודות עליהם. זוכרים שהיה משהו שממש רציתם שיקרה וקרה? זוכרים כמה רציתם את זה, כמה שאפתם לזה? האם יתכן שאותו דבר שכל כך רציתם, יש לכם אותו עכשיו, ואתם כעת לוקחים אותו כמובן מאליו.

יש מסביבנו עשרות אלפי דברים שהופכים את החיים שלנו לעשירים ומלאים. יש לנו, כסף ביטחון, בריאות חופש ודברים נוספים שיש המוני אנשים ברחבי העולם שאין להם אותם. אלה אינם דברים ברורים מאליהם, אתם צריכים לשמוח עליהם.

יכול להיות שנראה לכם עכשיו שהדברים אינם הולכים בשבילכם על הצד הטוב ביותר. עדיין, רק להיות בחיים, להיות בעלי אפשרות לעשות משהו בנידון, זו זכות גדולה. אתם צריכים לשמוח על זה עכשיו. לכל הפחות אין צורך, לדאוג, לפחד או לכעוס כל כך הרבה.
אני מבטיח לכם שגם בעוד שבוע, חודש או שנה, כנראה שעדיין יהיו מלחמות, אסונות טבע, התחממות גלובלית, הדולר ירד או יעלה… אבל זו לא סיבה להיות זועפים כל הזמן, לדאוג כל הזמן. מה עם כל הדברים הנפלאים שקורים, מה עם דברים מדהימים כמו אולימפיאדה, כמו לצאת לטיול עם הכלב, לנסוע לחופשה, לקרוא ספר טוב, לעשות מדיטציה, לאכול ארוחת ערב ביום שישי עם המשפחה, לפגוש חברים חדשים…מה עם כל האנשים הנפלאים, שמשקיעים מזמנם כדי לעזור לפתור את בעיות העולם, להביא לשלום, לצמצם את העוני, לדאוג לאיכות הסביבה, זה לא גורם לכם להרגיש טוב, לדעת שיש כל כך הרבה אנשים בעולם, שאכפת להם?

לכן זה באמת חשוב, שתדעו ליהנות מהחיים שלכם, לא משנה היכן בדיוק אתם נמצאים כרגע. אל תשכחו את כל החלומות שכבר הגשמתם, תחלמו חלומות חדשים. תיהנו ממה שאתם עושים, ואל תשכחו להודות כל יום על הדברים הנפלאים שכבר קיימים בחיים שלכם

בברכה שפי שפע

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*