Home » כללי » איך ליצור משפטי הצהרה שישיגו את המטרה?

איך ליצור משפטי הצהרה שישיגו את המטרה?

מאת ג'ף סטניפורת'
על פי ההגדרה, משפט הצהרה הינו משפט שנועד לחזור עליו פעם אחר פעם, גם באופן מילולי וגם באופן מנטלי, ניתן גם לרשום אותו ולהביט בו מספר פעמים ביום. המילים שיכילו את משפט ההצהרה צריכות להיות עוצמתיות ומלוות בדמיון תמונתי של השגת המטרה, ללא המרכיב החשוב הזה, משפט ההצהרה עלול להיות חלש ולא מועיל בהתקדמות שלנו לעבר המטרה.
הצהרות, כאשר הן מנוסחות כראוי וטעונות במטען אמוציונאלי מסוגלות לחבר אדם לתוך היצירתיות החבויה שבו ובכך לשבור פרדיגמות הטמונות המוח התת מודע שלנו. הצהרה מנוסחת באופן אפקטיבי יכולה בקלות לקדם אותנו ולהגשים את תשוקותינו.
לא כל משפטי ההצהרה אפקטיביות באותה המידה, חלקם, מן הסתם טובות יותר מאחרות. יש משפטי הצהרה שמוכיחים את עצמם פעם אחר פעם ומשרתים אותנו כראוי. ברצוני לחשוף לפניכם כמה מהם ולשתף אתכם במשפטי ההצלחה האפקטיביים ביותר.
כאשר אדם מתבונן במשפט הצהרה ומנסה לנתח את המבנה שלו, הוא יכול ללמוד הרבה על ניסוח משפטים רבים למטרות שונות אך מעבר לכך הוא מעביר את המוח שלו תהליך למידה של חשיבה נכונה. ברגע שהתהלך הזה יוטמע במלואו יהיה ניתן לחוש בשינוי בדרכי החשיבה. אדם שמתורגל בכך, יפתח חשיבה חיובית אינסטינקטיבית לגבי מצבים בהם יתקל בחייו ובכך יקנה לעצמו יתרון במציאת פתרונות לבעיות ויגביר את קצב ההתקדמות שלו לקראת השגת היעד.
שימו לב למשפטים הבאים:
"אני מי שאני בוחר להיות"
" כל צרכיי מתמלאים באופן מיידי"
"אני אוהב ומקבל את עצמי כפי שאני"
"__________ מגיע אליי בקלות, ללא מאמץ ובשפע אינסופי"
(השלם את מבוקשך בקו הריק)
" אני בריא באופן מושלם בגופי, רוחי ונפשי"
"אני עכשיו יוצר את החיים האידיאליים הנהדרים שלי"
הביטו וחזרו שנית על המשפטים הרשומים למעלה, האם אתם מזהים משהו שמשותף לכולם?
1.      הם מנוסחים בזמן הווה.
משפט הצהרה אפקטיבי יותר כאשר הוא נאמר בזמן הווה למשל "יש לי עבודה נפלאה". הימנעו מלומר משפטי השראה בזמן עתיד- "אני הולך להשיג עבודה נפלאה", תוצאה של משפט כזה היא המתנה תמידית בציפייה שזה יתגשם.

2.      המשפטים מבטאים אמירה חיובית
אמירת הצהרה צריכה להיות מנוסחת בצורה הכי חיובית שניתן. הימנעו מניסוחים שליליים , בשקו מצב שאתם רוצים ולא דברים שאינכם רוצים. לדוגמא: "אני כבר לא חולה", זו הצהרה שלילית כיוון שהמילה החזקה במשפט הזה היא "חולה". במקום זאת עליכם לנסח משפט כזה בצורה הבאה : עכשיו אני בריא בצורה מושלמת בגופי רוחי ונפשי"- המשפט הזה הרבה יותר עוצמתי והוא מגביר את תשוקותיך, כמו כן המשפט אינו עושה בלבול במוח התת מודע שלך כיוון שאינך מזכיר במשפט את הדברים שאינך רוצה.
3.      המשפטים תמיד יהיו קצרים וספציפיים.

משפטים קצרים קל יותר לומר ולשנן והם משפיעים טוב יותר על תת המודע שקולט מסר קצר וקולע. בדרך כלל משפטים ארוכים ומסורבלים מבלבלים את תת המודע ומקשים עליו את היכולת לבסס מסר אחיד. שמירה על ניסוח ספציפי וממוקד מבטיחה עוצמה רבה יותר בקליטת המסר ועדיפה על ניסוח של רעיון מעורבב ולא החלטי.

4.       לסיכום: הדברים שעליכם לעשות כדי ליצור משפטי הצהרה אפקטיביים:

חזרה ושינון: אין כזה דבר לחזור על הצהרה יתר על המידה, ככל שתרבו בכך תשתלו את הרעיונות בתוך השכל התת מודע שלכם ותתקדמו לעבר מטרתכם.

רגשות: היו נחושים, היו נלהבים, השתמשו ברגשות שלכם בכל פעם שאתם משננים את משפטי ההצהרה שלכם. חשבו בעקביות על משמעויות המילים שאתם אומרים. הוסיפו חיוך ואפילו צחוק כאילו שכבר השגתם את מבוקשכם.

התמדה: תרגול משפטי השראה בהתמדה מניב תוצאות מהירות יותר מאשר אמירת משפטים לתקופה קצרה בלבד.

אמונה: אינכם צריכים להאמין במשפטים שלכם כבר בהתחלה, האמונה תצמח ותגבר עם ההצלחה הקרבה. לאט לאט דברים יתחילו להתרחש ולכוון את חייכם בצורה גלויה ומוחשית.

כל שעליכם לעשות בהתחלה זה רק להרגיש את התחושה של השגת המטרה, תרגישו את האושר, העושר, השמחה והחופש שעוטף אתכם. זה מזין את תת המודע שמזמן לכם  את אותם הדברים לתוך חייכם. זכרו- ללא רגשות משפטי ההשראה אינם שווים כלום.
אז הנה, עכשיו יש בידכם את הנוסחא ליצירת משפטי השראה שעובדים באמת. אם תתבססו על הכתוב במאמר זה תוכלו לשדרג את המסע שלכם לעבר השגת היעדים ע"י משפטי הצהרה טובים ואפקטיביים.

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*