Home » כללי » אז מה עם ה 2-4% שלי?

אז מה עם ה 2-4% שלי?

רק 2-4% ממה שאנחנו עושים במהלך היום בא מהחלק המודע שלנו, וכל השאר בא מהתת מודע. אבל מה הן באמת המחשבות המודעות שאנחנו חושבים.
ובכן, אם תשימו לב, רובנו חושבים כל יום 90% מהמחשבות שחשבנו יום קודם, אנחנו חושבים על דברים שקרו בעבר, שכבר אין לנו שליטה עליהם, ואנחנו חושבים על דברים שמדאיגים אותנו לגבי העתיד. לפעמים זה גורם לנו להתעצבן, לפעמים זה גורם לנו לדאוג, והמחשבות האלה חוזרות יום אחרי יום. ממש בזבוז של זמן ואנרגיה.
 
עכשיו אתם יכולים לשאול, אבל מה אפשר לעשות בנידון, והתשובה היא פשוט שינוי של פוקוס. יש אנשים שאם הם עשו תאונת דרכים, הם ירדו מהכביש ולא ינהגו שוב, ויפחדו ממכוניות ומנהיגה עד סוף חייהם. לעומתם יש את אלה, שיחזרו לכביש בהזדמנות הראשונה, וילמדו ממה שקרה. וההבדל הוא במיקוד. אם אנחנו מסתכלים כל הזמן על דברים רעים שקרו לנו, ואנחנו חוששים מדברים רעים שיגיעו בהמשך, אנחנו נמשוך אלינו דברים רעים. אחד הדברים הכי טובים שאפשר לעשות בנושא, הוא להתרכז דווקא בהווה.
 
ההווה הוא תמיד מאוד פשוט. בין אם אתם עובדים, אוכלים, ישנים או מבלים, בהווה אין שום סיכון. כל מה שצריך זה להתרכז במה שעושים באותו רגע, אם אתה בעבודה תתמקדו בדברים שקשורים לעבודה. אם אתם בלימודים תתמקדו בלימודים. אם אתם מבלים עם מישהו תתמקדו בבילוי עצמו, ואל תחשבו על דברים אחרים, תהיו ממוקדים בעכשיו.
 
גם כשאתם חושבים על העבר או על העתיד, אל תתמקדו בדאגות. כשאני חושב על העבר, אני משתדל להתמקד בלחשוב על כל הדברים הנהדרים שיצא לי לעשות, על כל החוויות הטובות שהיו לי, ועל כל הזיכרונות הטובים שיש לי. כשאני חושב על העתיד אני משתדל להתמקד בדברים הנהדרים שאני עוד רוצה לעשות, בכל החלומות שיצא לי להגשים.
 
כך אני מקבל כוח וביטחון מכל ההישגים שכבר השגתי, ואני מתמלא תקווה והשראה לגבי מה שעתיד לבוא. ובהווה אני מרגיש אנרגטי לגבי מה שאני עושה, אני שם כל יום לב להתקדמות שאני עושה, למתנות שאני מקבל ולשיעורים שאני לומד, ואני יודע שגם מחר הולך להיות יום נהדר, ושהיום אני עושה את הדברים שבעוד שבוע חודש או שנה יביאו לי דברים נהדרים לחיים. בינתיים אני נהנה ממה שקיבלתי עד עכשיו.
 
אחת הטעויות שאנשים עושים היא להתעלם מהמתנות שהם כבר קיבלו, במקום להכיר עליהן תודה. אם ניקח לדוגמה בחור צעיר, שעושה מאמץ כדי להצליח בבגרויות, אח"כ הולך לצבא, ואז עושה מאמץ להצליח בפסיכומטרי, ואז עושה מאמץ להצליח בלימודים, ומאמץ להצליח בעבודה, וכל פעם הוא דואג מהדבר הבא שעליו להשיג. אתם יכולים להעביר כך את כל החיים, בציפייה לדברים שישתפרו, או שאתם יכולים לראות את מה שהשגתם. קחו דבר פשוט כמו נהיגה, זוכרים את הרצון לעבור את הטסט, את השמחה כשעברתם, את ההנאה ההתחלתית שבנהיגה. מישהו אמר שצריך לשכוח מזה? שצריך להתרגל לזה. אם יש לכם רישיון ומכונית תיהנו מזה. אם אתם עוד צעירים וחופשיים עדיין מהצורך לעשות כסף, תיהנו מזה, אם אתם כבר עושים כסף, ויש לכם את החופש לבחור לעצמכם שיש לאנשים מבוגרים – תהנו מזה. כל תקופה יש לה את הדברים הטובים שלה.
לחשוב כל הזמן לאן צריך להתקדם הלאה, ולא להנות ממה שיש מולכם, זה כמו ללכת למסעדה, לא להנות מהשיחה, כי אתם מחכים לקבל מנה ראשונה, לא להנות מהמנה הראשונה כי אתם מחכים לעיקרית, לא להנות מהעיקרית כי אתם מחכים לקינוח, ואז לא להנות מהקינוח, כי אתם עייפים ורוצים ללכת לישון.
 
זה לא מה שאתם רוצים. אתם רוצים להנות מכל דבר שיש לכם בחיים. אתם רוצים להנות מכל דבר שהשגתם, להיות שמחים על כל טוב שיש לכם, להיות גאים על כל ההצלחות שלכם.השפע האמיתי מתחיל בהנאות הפשוטות האלה. אם אתם לא מסוגלים להנות מיום שמש, אז זה כבר לא משנה אם הייתם בחורף כל הזמן. האם אתם באמת רוצים לחיות את החיים בציפייה לזה שדברים יהפכו לטובים יותר? האם לא באמת עדיף לחיות עכשיו, להסתכל על הדברים הנהדרים שיש עכשיו, ולצפות בשמחה לדברים נהדרים נוספים.
למה לבכות ולשקוע בבער, כשכל יום הוא יום חדש, שאפשר להתחיל מחדש. כשיש כל כך הרבה דברים טובים שקרו לכם כבר, שאתם פשוט שכחתם. השפע נמצא בכל מקום, וכל מה שאתם צריכים לעשות, זה להישיר אליו מבט ולהתמקד בו, ולהגיד ליקום – אני רוצה יותר מזה.
בברכה שפי
 
מאמר זה נכתב על ידי שפי גור ארי

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*