Home » כללי » אז בוא נלך לחכות בתור

אז בוא נלך לחכות בתור

אתם זוכרים את הקטע הזה בסרט "הסוד", שיש בו גבר שמחכה בתור, ואז מחכה בעוד תור, ואז מחכה בעוד תור, כי הוא מושך אליו שוב ושוב מאותה חוויה. ובכן אני לא שולל את זה, שאתם יכולים למשוך אליכם מצב שלא תחכו בתורים, אבל אני מניח שגם אם תצליחו לעשות זאת רוב הזמן, אתם לא תצליחו לעשות את זה תמיד. ויש סיבה טובה לכך,  תורים ופקקים הם דרך  של היקום ללמד אותנו משהו.

עכשיו יש הרבה אנשים שיגידו "מה יש לי כבר ללמוד מהמתנה בתור , זה סתם בזבוז זמן" אבל זהו בדיוק, שהמתנה וניצול זמן זה אלה המסרים שיש ללמוד מתורים.  הרי כמעט כל פעם שאנחנו שומעים מומחה אחר מדבר על הסוד של המשיכה, מדברים על השלב של להמתין, ולסמוך על היקום שמה שאנחנו צריכים יגיע אלינו. זה העיקרון של להמתין, לתת לדברים להתבצע, לתת לאוכל להתבשל בתנור, במקום לפתוח כל שנייה ולראות אם הוא כבר מוכן. היכולת להמתין ולתת לדברים לקרות היא יכולת חשובה ביותר על מנת לקדם אותנו אל מטרתנו. אבל כמו שאמרנו, הדבר השני שאנחנו יכולים ללמוד הוא ניצול זמן. הרי תמיד יש אפשרות שנתקע בפקק, נחכה לפגישה בגלל שמישהו מאחר, נעמוד בתור בסופר, או בכל מקום אחר. למה לא ננצל את הזמן לעשות משהו אחר. ואני לא מדבר על לדבר בנייד, ולספר למישהו אחר כמה אתה תקוע עכשיו. אני מדבר על לקרוא ספר שהכנת מראש, להאזין במכשיר mp3 למוזיקה או ל podcast. כל הזמן מדברים איתנו על שפע, עכשיו שפע זה לא רק הדברים שאני יכול לקנות ולדחוף במחסן, זה גם דברים נהדרים וזמינים שיש לנו. כיום אפשר להשיג כל כך הרבה מידע, ומוזיקה וספרים, שלא צריכה להיות לנו שום בעיה לנצל את הזמן הזה של ההמתנה.

אני עליתי על העניין הזה מזמן, למשל כשאני הולך לרופא שיניים, ומחכה לתור שלי, תמיד אני רואה שם אנשים חסרי סבלנות, שכל הזמן שואלים את האחות מתי הרופא יתפנה ולחוצים כאילו הם צריכים להגיע לפגישה אצל הנשיא. אני תמיד לוקח איתי ספר או משהו אחר, הזמן עובר מהר ובכייף, ובדרך כלל כשמזמינים אותי פנימה, אני מתבאס כי אני בדיוק בקטע נהדר של הספר.

אתם בודאי מכירים את החוק של מרפי, שאומר שאם יש שני תורים ואתה עובר מהתור שלך לתור שמתקדם יותר מהר, התור שהיית בו יתחיל להתקדם יותר מהר. ובכן זה נחמד בתור אנקדוטה,  אבל חוקי מרפי למיניהם, הם צורה פסימית להסתכל על העולם, שמושכת אליכם חוויות פחות טובות. מרפי עצמו היה טכנאי שבדק מטוסים, כך שאני די שמח שהוא נקט בגישה של כל דבר שעלול להשתבש ישתבש, ושהוא בדק מטוסים כמו שצריך. אבל ביום יום הגישה הזאת מיותרת. עדיף בהחלט לנקוט בגישה של כל מה שקורה לי זה דברים שאני מושך אלי וזה מה שצריך לקרות. ולעשות את הדברים מתוך שליטה ואחריות.

בברכה שפי

 

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*