Home » כללי » עבודה עם התת מודע

עבודה עם התת מודע

עבודה עם התת מודע

שלום, רציתי לדבר איתכם היום על העבודה עם התת מודע. אחד הדברים שג'ון אסרף הדגיש בסמינר שלו, היא החשיבות של העבודה עם התת מודע. אחרי הכל כאשר אנחנו עובדים רק עם החלק המודע שלנו, זה כמו לעבוד עם הגלגלים הקדמיים של המכונית, כאשר הגלגלים האחוריים מסונדלים, או כשה hand break למעלה.
לפי מה שג'ון אסרף אמר בהרצאה וכתב בחוברת שהוא שלח איתנו הביתה. המוח המודע שלנו אחראי רק ל 2-4% מההתנהגות שלנו. אתם קולטים כמה זה מעט. חלק גדול מתכנות התת מודע שלנו, שאחראי על 96-98% מההתנהגות שלנו, תוכנת בשלבים המוקדמים של חיינו. זאת הסיבה שכל כך קשה לנו להשתנות, ולמה לאיך שבן אדם גדל יש השפעה כל כך חזקה על אייך שהוא יתנהג, ועל האמונות שלו. ולכן כשאנחנו מחליטים למשל להפסיק לעשן, אחרי שנים של עישון, אפילו שאנחנו מבינים שאנחנו לא בריאים, שזה מסריח, שזה מרעיל אותנו, עולה לנו כסף ומרחיק מאיתנו אנשים, קשה לנו מאוד להפסיק. אנחנו יכולים למצוא את עצמנו אחרי שלא עישנו שבועיים, מחזיקים פתאום סיגריה. זה דורש מאמץ גדול של המודע, עד שלאט לאט הדבר נכנס לתת מודע, ואז אנחנו יכולים להפסיק לעשן, ואז האדם באמת משתנה, פתאום הריח של הסיגריות יכול לשגע אותו, ותהיה לו תגובה יותר חזקה של גועל לסיגריות, אפילו מבן אדם שלא עישן מימיו.

החדשות הטובות הן, שאנחנו כן יכולים להשתנות, ואנחנו כן יכולים לתכנת את התת מודע שלנו. אנחנו יכולים להפוך למומחים בכך. בסמינר אמר ג'ון אסרף, שאפילו אם נקדיש 10-15 דקות ביום למדיטציה ולעבודה על תכנות של התת מודע, אנחנו נעשה השפעה עצומה על עצמנו, ושינויים משמעותיים בחיים שלנו. ואם נשקיע שעה ביום ללמידת נושא מסויים, תוך שנה כבר נהיה מומחים בו.

אז איך עובדים על התת מודע, ובכן יש המון מקורות באינטרנט שמלמדים את זה. אני יכול לתאר לכם כמה דרכים שאני עובד עליהן, אבל קחו בחשבון שלכל אחד דרך עבודה משלו, ויתכן בהחלט שאתם צריכים דרכים קצת אחרות. אחרי הכל כולנו שונים

דבר ראשון שחשוב להבין הוא, שהמצב הכי נוח בשבילנו להגיע לתת מודע, זה כשהמוח שלנו נמצא בעבודה על גלי אלפא. למעשה יש 4 מצבים של המוח. כשהמוח על גלי בתא, זה המצב הערות הרגיל שלנו, כשאנחנו עובדים עם המודעות, וכפי שאמרנו – בשלב זה אנחנו שולטים רק על 2-4% מההתנהגות שלנו. המצב הבא הוא אלפא – זה מצב שדומה לנמנום לפני השינה, או לאיך שאנחנו קמים בבוקר. זהו המצב של התחלת החיבור להכרה התת מודעת, שהדרך מצוינת להגיע אליו היא לעשות מדיטציה. המצב הבא – גלי תטא הוא מצב של שנת חלום REM במצב זה כבר יש לנו גישה לאינטיליגנציה אוניברסלית, יש לנו זיכרון מוגבר ויצירתיות מוגברת. והמצב האחרון הוא גלי דלתא, שינה ללא חלומות עם שיחרור הורמוני גדילה. גו'ן כותב בחוברת שלו שיש נזירים שמסוגלים להגיע לרמה זאת של שדה במצב עירות.

אז למה אני אומר שאנחנו רוצים להגיע קודם כל למצב גלי אלפא? פשוט מפני שזה דבר שהוא נגיש לכל אחד ואחת מאיתנו, על אף שהוא עלול להיות טיפה קשה בהתחלה. ככל שמתאמנים ועובדים יותר אפשר להגיע גם לרמות האחרות, היכולת הזאת משתנה מאדם לאדם ויכולה אפילו להיות תלויה במקום ובאווירה שאתם נמצאים. אין ספק שאם תנסו לעשות מדיטציה באמצע רחוב סואן, או בטבע במזג אוויר מושלם, עם מוזיקה נעימה ברקע התוצאות שלכם יהיו שונות.

אז תנו לי להציע לכם דרך אחת. שבו בנוחות על כיסא בחדר נוח שקט וללא הפרעות. שבו בישיבה שנוחה לכם. אתם יכולים להדליק נרות בחדר, להדליק קטורת, ולשים לכם מוזיקה נעימה ורגועה ברקע. עכשיו החלו לנשום נשימות עמוקות, שאפו אוויר דרך העף, ונשפו אותו דרך הפה. היו מאוד מודעים לתהליך, חישבו על כל שאיפה איך שהיא נכנסת ומכניסה אנרגיה חיוביות לגוף, ועל כל נשיפה איך שהיא יוצאת ומוציאה איתה את כל הלחצים שיש בגוף, ותנו לגוף להרגיש איך הוא הופך ליותר ויותר רגוע. המשיכו לנשום כך והתמקדו בחלקים השונים בגוף. שימו לב איך הכתפיים שלכם נרגעות, איך הידיים שלכם נרגעות, איך בית החזה שלך נכנס למצב רגוע, איך השרירים בבטן משתחחררים, איך הרגלים שלכם מרגישות ננוחות, עשו זאת עם כל האברים בגוף בסדר הנוח לכם, ואל תשכחו גם להרגיש איך הפנים שלכם נרגעות. המשיכו לנשום עמוק ולהתרכז בשאיפות ובנשיפות. שימו לב איך בכל פעם שאתם עושים את הסרקולציה של שאיפה ונשיפה, אתם נכנסים לריכוז עמוק יותר ויותר, ואתם מרגישים ננוחים יותר ויותר. עכשיו, בהחלט יתכן שתוך כדי התהליך יקפצו לכם מחשבות שונות ומשונות לתוך המחשבה, זה בסדר גמור, פשוט שחררו אותם וחיזרו להתמקד בנשימה, אל תתנגדו להם, זה תהליך טבעי של המוח, פשוט תנו להם לצאת עם הנשיפה והמשיכו להתמקד בנשימה. דבר נוסף שאתם יכולים לעשות, אם אתם מרגישים בנוח עם זה ושזה מתאים להם, זה לדמיין אור נופל עליכם כמו מפל מים של אנרגיה. אור שמעצים אותכם ומחזק אתכם, ונותן לשדה האנרגטי שלכם לזהור. אם התיאור הזה אינו מתחבר לכם, ותרו על השלב הזה, כל מה שאני נותן פה הוא בגדר המלצה, ועליכם לעשות את מה שטוב לכם. דבר נהדר לעשות עכשיו, שהוא גם אופצינאלי, הוא להתחיל להרגיש הכרת תודה על דברים שיש לכם. על כל מיני דברים טובים שיש בחיים. זה יכול להיות חבר שאתם מעריכים, זה יכול להיות דבר שהצטיינתם בו, זה יכול להיות עבודה שאתם אוהבים, רגעים אינטימיים עם בן זוג, או כל דבר אחר. המשיכו להקפיד לנשום תוך כדי, ושחזרו את ההתנסות הטובה הזאת בתוך מוחכם, והודו עליה. רדו לפרטים, תגידו למשל תודה רבה על החבר/החברה הכי טובים שלי, תודה על התמיכה שלהם, תודה על הדברים הנפלאים שאנחנו עושים יחד, תודה על החוכמה שלהם, תודה על זה שהכנסת אותם לחיי, תודה על הטיול שעשינו ביחד. וכן הלאה, ככל שתכירו יותר תודה תרגישו איך ההרגשה שלכם משתפרת, איך אתם מתמלאים תחושות טובות, של הכרת תודה ושל אושר. המשיכו לנשום עמוק, ודמינו את עצמכם עכשיו בסיטואציה מאוד נעימה. דמינו את עצמכם שוכבים על חוף הוואי מדהים, עם שמש נעימה, עם שקט, ופשוט מרגישים מאושרים. או כל דבר אחר או מקום אחר שיגרום לכם להרגיש טוב. ראו את עצמכם שם כפי שאתם רוצים לראות את עצמכם. אני רואה את עצמי שם חכם, אהוב, מצליח בריא ומאושר בחיי, שמלאים בשפע בזוגיות ואהבה. אני ממשיך ומתאר לעצמי את כל הדברים הטובים בחיי המושלמים, את הזוגיות הנהדרת, את השפע את הבריאות. המשיכו להתמקד במחשבות אלה, ולהישאר במצב מדיטטיבי, ולהעמיק את החוויה בהם. כשאתם מרגישים שאתם רוצים לסיים ולצאת, צאו בנחת וברוגע מהמצב המדיטטבי, פתחו את העיניים, המשיכו לנשום עוד כמה נשימות עמוקות, ולאט לאט חיזרו לתודעה הרגילה.

שימו לב שבתוך המצב המדיטטבי, אתם יכולים להתרכז בכל דבר שאתם רוצים לבצע אותו בצורה מסויימת. למשל אתם יכולים לראות את עצמכם מתאמנים כל יום, בריאים ובכושר טוב. אתם יכולים לתאר את עצמכם בזוגיות נפלאה נעימה ומחזקת, אתם יכולים לתאר את עצמכם נהנים משפע. ככל ששתרגלו ותדמינו את הסיטואציות האלה, כך ההשפעה על התת מודע תהיה חזקה יותר. אתם תוכלו למשוך אליכם את הדברים האלה ביתר קלות, ותוכלו לאמץ התנהגויות חיוביות יותר. הזדמנויות להתקדם בחייכם יצוצו, ואתם תחושו פחות בנוח עם דברים שלא מקדמים אתכם. התמונות והמצבים שתחזקו בחייכם בתת מודע, יעזרו לכם להתקדם בחיי היום יום ולהשיג את מטרותיכם. עם זאת חשוב להבין שעשיייה במחשבה אינה מספיקה, עליכם לפעול על מנת להשיג את הדברים שאתם רוצים.

אם אתם רוצים למשל זוגיות נפלאה, דמינו את עצמכם בעת המדיטציה בזוגיות כזו ואיך היא תיראה, חושו שהזוגיות הזאת מגיעה לכם. אל תדמיינו אדם ספציפי, דמיונו אדם כלשהו עם התכונות שאתם רוצים, דמינו אותו אוהב אתכם כפי שאתם רוצים. ביום יום, הרגישו סמוכים ובטוחים שהאהבה שאתם רוצים תגיע אליכם, תסמכו על היקום שהוא יביא לכם את האהבה שאתם רוצים ושטובה לכם. יתכן שתצטרכו לעבור תהליך, שתצטרכו ללמוד איך לקבל את אותה אהבה, תנו ליקום להנחות אתכם, ושימו לב לסימנים. לפני שאתם יוצאים לדייט, דמיינו איך אתם רוצים שהדייט יתרחש, עם קשר לא מסתדר, תראו מה אתם לומדים ממנו, וסימכו על היקום שהוא מושך אליכם קשרים שילמדו אתכם כך שכשיגיע הבן זוג הנכון, תהיו מוכנים לקראתו (או לקראתה).

השתמשו בטכניקות נוספות. אתם יכולים להתכתב עם התת מודע שלכם (או עם העצמי הגבוה שלכם) עשו את תרגול הנשימות עם עיניים פקוחות, קחו דף נייר והתחילו לשאול את עצמכם את השאלות, ודמיינו את התשובה של התת מודע וכתבו אותה. יתכן שיהיה לכם קשה בהתחלה להתקשר עם התה מודע, אך ככל שתעבדו על זה יותר ותשאלו את עצמכם את השאלות שוב ושוב, אתםם תתקרבו יותר ויותר לתקשורת ישירה עם התת מודע. למשל:

– איך אני יכול להגיע לכושר גופני יותר טוב ולמצב בריאותי יותר טוב?
– אתה צריך להקפיד יותר על התזונה שלך ועל האימונים
– ניסיתי את זה בעבר ולא הצלחתי – למה?
– כי אתה עדיין לא מוכן להתמיד בזה, אתה יודע מה אתה צריך לעשות ולא מוכן לעשות את הויתורים?
– איך אני יכול לעשות זאת יותר טוב?
– עליך להבין למה באמת חשוב לך לעשות זאת, ובאמת לרצות לעשות זאת

וכן הלאה. קשה לי קצת לתאר לכם את השיחה הזאת, כי היא שונה מאדם לאדם, והעיקרון הוא כמובן להמשיך ולשאול עד שאתם מרגישים שאתם מקבלים תשובה אמיתית. התהליך יכול להיות לא נוח, אבל אם אתם רוצים להתקדם באמת, אסור לכם לשקר לעצמכם. אתם לא יכולים להגיד לעצמכם למשל בנושא של אהבה, "אין לי מזל, אני פוגשת רק גברים לא מתאימים, אני בחיים לא אמצא אהבה". במקום זה אתם יכולים לשאול את עצמכם "איך אני מוצא אהבה", "מה מפריע לי להכניס אהבה לחיי", "מה למדתי מהיחסים הקודמים שלי שיכול לקדם אותי לקראת מציאת אהבה". וכן הלאה.

ובכן – אני מקווה שעזרתי לכם בכמה דברים, יש עוד המון תכניקות שונות להגיע אל התת מודע, יש אין סוף מידע בספרים ובאינטרנט. אני תיארתי פה בקצרה שתי טכניקות חזקות מאוד, אבל השתמשו בכל טכניקה שתעבוד לכם. צרו Vision board עם המטרות שלכם ועם מה שאתם רוצים להיות והתמקדו בו. הודו כל יום על הדברים הטובים בחייכם, וגם על הדברים שאתם רוצים שהיקום יזרים לחייכם כאילו יש לכם כבר אותם. מלאו את הבית שלכם בתמונות שמתארות את החיים שלכם אייך שתרצו לראות אותם, הקיפו את עצמכם באנשים שמחזקים את עצמכם, או באנשים שעושים דברים מסויימים כפי שהייתם רוצים לעשות. כל הדברים האלה יחזקו אצלכם את מה שצריך במודע ובתת מודע ויקדמו אתכם לעבר ההצלחה שלכם.

בברכה שפי

המאמר נכתב על ידי שפי גור ארי.

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*