Home » כללי » לחשוב טוב ,לדבר טוב, לעשות טוב ולצפות לטוב

לחשוב טוב ,לדבר טוב, לעשות טוב ולצפות לטוב

בואו נעשה תרגיל מסוים. קחו לכם דקה, ותנסו לדמיין את הפעם האחרונה שהרגשתם ממש טוב, תנסו לרשום לעצמכם אייך הרגשתם, איפה הרגשתם את זה בגוף, מה הייתה הסיטואציה וכל פרט אחר שעולה לכם בראש. עכשיו עשו אותו דבר בשביל הפעם האחרונה שהרגשתם ממש רע, כתבו אייך הרגשתם, איפה הרגשתם את זה בגוף, מחשבות – הכול…

עכשיו תעיפו מבט בתקרה, ותראו אם אתם רואים משהו מיוחד. יש אנשים שיראו סימן כלשהו בתקרה, אבל יכול להיות שאתם לא, על תדאגו על זה.

עכשיו שימו לב להבדלים בין שתי החוויות, מה היה יותר קל לכם לדמיין, איפה היו יותר פרטים, איפה היה לכם קל יותר להיזכר בתחושה, ובמצב הגופני שלכם .

לרוב האנשים שנותנים לעשות את התרגיל הזה, קל הרבה יותר להיזכר ולהיכנס לפרטים בהרגשה הלא טובה, הלא נעימה. קל לנו להיזכר בתחושות של פחד ואכזבה.אפשר לנחש שבאופן כללי אנחנו חווים יותר תחושות לא נעימות מאשר נעימות, למרות שדי עצוב לחשוב על זה, כך. אבל מאחורי זה יש עובדה עוד יותר מעניינת, רובנו מונעים הרבה יותר חזק על ידיד פחד מתחושות שליליות, מאשר מוטיבציה, מהרצון להרגיש רגשות חיוביים. אני אחזור על זה – רובנו מונעים חזק יותר על ידי פחד מדברים רעים שיקרו לנו, או תחושות לא נעימות שנרגיש, מאשר האפשרות שדבר טוב יקרה לנו, או שנזכה להרגיש שמחים יותר.

קחו לדוגמה את הנושא של עבודה, הרבה יותר אנשים הולכים לעבודה בגלל שהם צריכים להרוויח כסף, ופוחדים שלא יהיה להם כסף, מאשר אנשים שנהנים מהעבודה שלהם. עוד דוגמה זה טיפול, הרבה יותר אנשים הולכים לטיפולים מסוגים שונים, כי הם חשים כאב, מאשר אלה המחפשים להרגיש יותר טוב. ויש עוד הרבה דוגמאות, שמצביעים על העובדה הפשוטה, שמה שמניע אנשים בדרך כלל זה החשש מסבל, ולא השאיפה לטוב יותר.

הצורת הסתכלות הזאת משפיעה בהמון מקומות. קחו למשל את ה comfort zone. אנשים מפחדים לנסות דברים שונים, כדי לא לערער את ה comfort zone שלהם. טוב רע מוכר מטוב לא מוכר. או את הדרך שבה אנחנו מתייחסים לדברים משמחים וטובים בחיים שלנו, שאנחנו הרבה פעמים מתביישים להראות אותם או להתגאות בהם. או את זה שכל כך קשה לנו לקבל מחמאות או להרגיש שאנחנו ברי מזל. ואלי הדוגמה המוכרת מכל, זה שאנחנו לא מציבים לעצמנו מטרות חיוביות, או מפחדים להתחייב לדברים, רק כדי להימנע מהאכזבה בכך שלא נעמוד בהם.

עכשיו, אם אתם כבר מכירים את כל הנושא של חוק המשיכה, אתם יודעים שבשביל להכניס לחיינו יותר טוב, אנחנו צריכים להיות ממוקדים בדברים הטובים, העניין הוא שזה יכול להיות אתגר לא פשוט, לאדם שמאוד רגיל לחשוב מחשבות לא טובות, שרגיל להתלונן על דברים, ושמוקף באנשים דומים לו. בנוסף לכך כל שינוי לוקח זמן מסוים, ולוקח זמן עד שאנחנו מצליחים באמת לתכנת את התת מודע שלנו, כך שנוכל באמת לגרום שינוי. וכיוון שכל התהליך הזה, כולל התרחקות לא פשוטה מה comfort zone לפעמים אנחנו עוזבים את התהליך הרבה לפני שאנחנו מתחילים לראות את הפרות.

חשוב מאוד לזכור שאת המצב שאנחנו נמצאים בו, את הקשיים שאנחנו מתמודדים איתם – אלה דברים שאנחנו יצרנו, דברים שאנחנו משכנו לתוך החיים שלנו. ואחרי שהקפנו את עצמנו בדברים האלה, והתרגלנו אליהם במשך זמן כה רב, השינוי יכול להיות לא פשוט.

הדרך לשנות את פני הדברים למרות כל הקשיים האלה, היא להתחיל לעבוד על הדרך שבה אנחנו יוצרים את המציאות שלנו. נתחיל במחשבות שלנו – לחשוב טוב. מה זה לחשוב טוב, ובכן, במילים פשוטות הכוונה היא להתאמן ולחשוב רק מחשבות שגורמות לנו הרגשה טובה.

מחשבות כמו "אין לי מספיק כסף", "אני עצלן מידי", "אין לי זמן לזה…" הן כולן מחשבות שגורמות לנו להרגיש רע, שמורידות לנו מוטיבציה, ומובילות ליאוש ולחוסר מעש. מחשבות בעלות אופי דומה יכולות להיווצר אצלנו מהסתכלות בחדשות, מקריאה של חדשות רעות בעיתן, מהקשבה לאנשים בעלי הסתכלות שליליים על העולם. הרבה אנשים אומרים, "אבל זאת האמת, ככה החיים שלי" ובכן אולי זה נראה כך, אבל החיים שלנו הם דינמיים, אנחנו ישויות דינמויות, אי לכך אנחנו יכולים לשנות את עצמנו ולשנות את החיים שלנו, והרבה תלוי באייך אנחנו חושבים על דברים. אם אתם בוחרים לחשוב קונסטרוקטיבית על הדברים, באופן שהמחשבות שלכם יהיו יותר שמחות, יותר טובות ויותר פרודוקטיביות, תוך זמן קצר תוכלו לשנות את ההרגשה שלכם, ואת ההתנסויות שלכם. במקום לחשוב למשל על חופשה שרציתם לצאת אליהם, מחשבה שאין לכם מספיק כסף לצאת אליה, אפשר להחליף זאת במחשבה של, "כרגע אני בוחר שלא להשקיע בכך כסף, אבל אני אפעל על מנת שאני אוכל לעשות זאת, ואני אעשה זאת בעתיד הלא רחוק". במקום להגיד "אני עצלן מידי מכדי להתאמן, חישבו, "אני אפנה את הזמן ואשקיע את מיטב מרצי על מנת להתאמן ולהיכנס לכושר. במקום לחשוב "אין לי זמן לזה", אפשר לחשוב "אייך אני יכול לפנות יותר זמן לזה". צורת החשיבה הזאת מעודדת לפעולה, ופותחת דלת לתת מודע שלכם, על מנת שיצוצו לכם יותר רעיונות, ותגלו יותר דרכים להשיג את הדברים. לפעמים אנשים מרגישים בהתחלה שהם משקרים לעצמם, אבל בדרך כלל תוך זמן לא רב, ה"שקר" לכאורה הופך למציאות, מה שהופך את המחשבה שהתחילה את התהליך לתחזית שהתקיימה.

לחשוב טוב זה נהדר, אבל אם יש דבר שיקדם אתכם עוד יותר ויעזור להפוך את המחשבות למעשים זה לדבר טוב. יש לי חבר שהיה נוהג להתלונן כל פעם שהיה יורד גשם, והוא לא היה יכול לתלות כביסה. אחרי שהוא למד על החשיבות של לדבר טוב, ומאז כל פעם שהוא שומע שהולך להיות שמש הוא אומר "איזה יופי – אני אוכל לעשות כביסה", ואם יש גשם "נהדר, אני חושב שאני אתכרבל היום עם חברה שלי עם ספל שוקו חם" החשיבות האמיתית של הדברים היא, שכשאנחנו אומרים אותם לאחרים אנחנו גם שומעים אותם, וגם אותם אנשים שאנחנו מדברים איתם שומעים אותם. למשל אם אני בא לידידה שלי ואומר לה, "ראינו סרט מדהים אתמול" אני מעצים את החוויה אצלי, אבל גם מעורר אצלה טריגר, לעשות משהו דומה כדי לחוות חוויה דומה. או אם אני אומר משהו כמו "איזה כייף עוד מעט מגיע פורים" שוב אני יוצר תחושה טובה אצל אנשים אחרים, ומעצים את ההרגשה אצלי" כתוצאה מזה אני גם גורם לאנשים להתייחס אלי כאדם חיובי, וברגע שאנשים מתייחסים אלי באופן הזה, אז נחשו מה – אני הופך בעצמי להיות אדם יותר חיובי.

כמו כן אין כמו מחמאה, או אמירה טובה, כדי לגרום לאנשים להרגיש יותר טוב ולעודד אותם לפעולה. קחו למשל מנהל חנות, שאומר למוכר שלו, "אתה חייב למכור יותר מוצרים, אני ממש מאוכזב מהכמויות שמכרת בשבוע האחרון". לעומת "אני מאוד מרוצה מהעבודה העקבית והמסורה שלך, ואני רואה שהלקוחות שאתה משרת אותם מאוד מרוצים מהשירות שאתה נותן להם, אין ספק שככל שתתמקצע יותר באייך שאתה עושה את המכירות תוכל להגיע לכמות מכירות מכובדת עוד יותר".

דיבור טוב באופן עקבי ושותף, עושה פלאים בחוויה היום יומית, וכשאתם אומרים שאתם עושים משהו מקבלים פידבקים חיוביים מהסביבה, גדלים הסיכויים שתתמידו ותתקדמו בעשייה שלכם.

הדבר הבא הוא לעשות טוב, והוא בא באופן די ישיר מלחשוב טוב, ולדבר טוב. אם אתה חושב לעצמך "אני אלמד טוב ואצליח במבחן הזה", ואתה אומר לאנשים אחרים "אני הולך להשקיע ולהצליח במבחן הזה", תהיה לך המוטיבציה, הרצון והמחויבות לעשות זאת., ככל שתחשוב את זה יותר ותאמר את זה יותר, אתה תראה שאתה תרגיש צורך לעשות זאת. מה שיוביל לישיבה ולעשייה. עשיית טוב, בהתאם למה שאנחנו חושבים ואומרים, היא בעצם הצעד של הבאה של החזון שלנו למימוש. וככל שאנחנו מתרגלים ומשתדלים לעשות יותר טוב, יותר ביעילות ויותר מוקדם, אנחנו הופכים לאנשים יותר אפקטיביים, שמתקדמים בצעדי ענק לכיוון המטרות שלהם. אחת הטכניקות הכי טובות, לעשות טוב היא "לאכול צפרדע על הבוקר", מאחורי האמירה הזאת יש את המחשבה, שאם היינו אוכלים צפרדע על הבוקר, כל דבר אחר היה נראה הרבה יותר פשוט, ואם לפנות לכיוון מעשי של הדברים, אז זה לקום בבוקר ולעשות דבר ראשון את אותו דבר אפקטיבי שהכי פחות בא לנו לעשות. כשמתרגלים לעשות את זה כך, כל השאר הופך להיות הרבה יותר קל, וכיוון שבדר"כ כלל אותה "צפרדע"
היא דבר שבאמת מקדם אותנו, אז אחרי שאנחנו אוכלים את הצפרדע, אנחנו כבר הרבה יותר קרובים להשגת המטרות שלנו, לעומת כל דבר אחר שהיינו עושים. בואו נניח למשל שאתם רוצים להכנס לכושר. ובשביל זה אתם מגיעים למסקנה שאתם צריכים להתאמן כל יום מה שנחשב בעינכם קשה מאוד, ולאכול בריא, שזה מאתגר, אבל הרבה פחות. . אם הדבר הראשון שתעשו כל בוקר, בין אם מתחשק לכם ובין אם לא הוא להתאמן. אז אחרי זה יהיה לכם יותר קל לאכול נכון. בנוסף לזה, להשתדל לעשות דברים טוב, ולהיות גאים במה שאתם עושים, אפילו אם זה דבר פשוט יחסית, כמו לזרוק את הפח, או לקפל כביסה. ברגע שאתם מתרגלים לעשות את הדברים בצורה טובה מדויקת ויעילה, אתם מרגישים מרוצים יותר מעצמכם, ואתם משיגים הרבה יותר תועלת בעשייה שלכם.

ולבסוף יש את הנושא של לצפות לטוב. שזה ביסודו אותו דבר כמו לחשוב טוב, אבל לא רק על עצמכם פנימה, אלה כלפי אנשים סביבכם, כלפי דברים שיקרו בעתיד הקרוב או הרחוק.

ככל שאתם מצפים לטוב, ומכינים את עצמכם לקבלו, אתם נפתחים יותר לאפשרות שהוא יקרה, ואתם מאפשרים לו להיכנס לחייכם. אם נניח אתם מחפשים בנן זוג או בת זוג, ואתם פותחים את עצמכם לאפשרות לפגוש מישהו נהדר, זה כבר יגרום לכם לראות את הטוב יותר באנשים שאתם נפגשים איתם, זה יגרום לכם לדבר יותר עם אנשים. באופן הזה גם אם יקח לכם זמן מסוים למצוא מישהו או מישהי שבאמת מוצאים חן בעינכם, הציפיה לטוב דואגת שלא תתיאשו מהחיפוש, והופכת את כל הנושא ליותר כייף. ובכלל החיים הרבה יותר כיפיים כשמסתכלים על הטוב. קשה לנות מסרט, כשאתה מבקר סרטים, או ממסעדה כשאתה מבקר מסעדות.

אז זהו לגבי המאמר הזה, אשמח לשמוע תגובות, המשיכו לעבוד על ההתפתחות האישית שלכם, ועל ההתקדמות האישית שלכם, והמשיכו להעצים את ההתנסויות החיוביות בחייכם.

בברכה שפי שפע

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*