Home » כללי » איך לשנות את החיים שאתה נותן לעצמך?

איך לשנות את החיים שאתה נותן לעצמך?

נכתב על ידי גיא פינלי.

אנו נפגשים עם החיים עם כל המערכות יחסים המורכבות, החוויות היומיות שלנו, עם התפניות הלא צפויות, אשר מאתגרים אותנו וגורמים לנו להוציא מעצמנו את התשובות הטובות ביותר.

ברגע שיש לנו תשובה סבירה ביד, אנחנו פועלים ומחכים לראות מה יקרה בכל סיטואציה, תהילך האתגר והתגובה חוזר שוב, עד שהמצב נפתר בעצמו בשבילנו, אם זה לטובה או לרעה.

הפואנטה, בעצם, היא שבכל רגע נתון אנו עושים מה שאנו יודעים. זה ניראה מובן מאיליו, אולם אם נבחן את הדברים מקרוב, במיוחד אם נשים  דגש לעובדה שאנו רוצים להתעלות ולמה שאנו מקבלים מהחיים, אנחנו נגלה משהו מאוד מעניין.

קראו את שלושת המשפטים הבאים:

  • לפני שתוכל לקבל משהו שונה מהחיים, אתה חייב  לעשות משהו שונה.
  • לפני שתוכל לעשות משהו שונה מהחיים שלך, אתה חייב לדעת משהו שונה.
  • לפני שתוכל לדעת משהו שונה על החיים שלך, אתה צריך קודם כל לחשוד ואז לאמת שנקודת המוצא שלך של הבנה היא שהביאה אותך למה שאתה שואף שתוכל לשנות.

הפרדתי את שלושת המשפטים מהרעיון המרכזי שלהם, אולם הם מאוד קשורים אחד לשני. כל רעיון מוביל לבא אחריו, וברגע שתחבר אותם ביחד הם יגלו לך סוד נפלא…

עכשיו בואו נהפוך את הסדר של הרעיונות האלו בכדי שנוכל לראות איך הם עובדים בצורה הפוכה:

  • עד שתדע משהו שונה, לא תוכל לעשות משהו שונה.
  • עד שתעשה משהו שונה, לא תקבל שום דבר שונה.
  • עד שבאמת תקבל משהו שונה מהחיים, לא תוכל לדעת מה הפסדת וכמה הרבה יש עוד כדי להבין ולהפנים.


לנסות לשנות משהו שקיבלת מהחיים מבלי, קודם כל, לשנות את מה שאתה יודע על החיים, זה כמו ללבוש בגדים יבשים על רטוביםואז לתהות לעצמך מדוע אתה עדיין רטוב…

צריך להפסיק לנסות ולשנות את מה שאתה מקבל לעצמך, אלא להתחיל לעבוד על מה שאתה נותן לעצמך.

זכור, החיים לא לקחו בחזרה את האושר ממך. נעצרת בחיים האמיתיים בגלל טבע לא נכון, שגרם לך לחשוב שמטרת החיים היא לסבול ושהכל קיים דכי לבודד את עצמנו מהעולם הקשה. ברגע שאנו לא מכחישים שהעולם הופך להיות יותר ויותר אכזר, אין גם הכחשה שאנו העולם. העולם האינדיבידואלי שלנו, וגם הגלובלי, לא יכולים להשתנות עד שהקשר בין מה שאנו חווים לבין מי שאנו יהיה מודע. ובשביל זה יש לנו צורך בידע חדש. ידע רוחני אינו מיסטורי או חיצוני לעולם. למעשה, ההבנה הרוחנית היא הידע  הכי חשוב והכי פרקטי שיש לאדם. זה מה שאנו יודעים על עצמנו, על מי שאנחנו באמת, מה שמראה את ערך החיים שלנו. האמת היא מה שאיננו יכולים להפריד מהתשובות שלנו, מהתגובות שלנו ומהתוצאות של התגובות שלנו. הם יכולים להיות אינדיבידואלים בתדירות ההופעה שלהם ובדרך התנהגותם, מאחר ולעיתים הם מופיעים בזמנים שונים. אבל הם בעצם דבר אחד. אנו כבר מכירים את הקונספט החשוב הזה, אבל המשמעות העמוקה שלו עדיין לא ברורה.

החיים מנסים להראות לנו דרך לימוד וניסיון שלהם שאנו צריכים אמיתות נכונות וחדשות. אמיתות אלו משרתים מקלט לאישיות שאינה משקיעה מאמץ בשביל לשמור בחוץ את מה שכואב ולהפנים את מה שבריא ועוזר.
הנה חמש דוגמאות המראות איך אמיתות אלו יכולות לעבוד בשבילך:

1.הפעולה החדשה שלך: בדוק איפה קראת לחולשה הפנימית שלך כוח פנימי, לדוגמא קריאה לחרדה פנימית – דאגה. התוצאה החדשה: סוף לבלבול והטעיה עצמית.

2.התשובה החדשה שלך: קח את האומץ להתקדם אפילו שאתה מפחד. הפעולה החדשה: האומץ לקחץ צעד, גם כשהו לא יציב, אחד אחר השני. התוצאה החדשה: חופש מחיים בפחד. מאחר ופחד לא יכול לחיות במקום בו חייה התובנה שיש לנו ערך.

3.התשובה החדשה: הסליחה הינה הבנה אנושית, המראה על הבנת הנסיבות, שאין הבדל בינך לבין בין השיח שלך. הפעולה החדשה שלך: התנהג לאותו האדם שתובנותיו נוגדות את שלך, כמו שהיית רוצה שיתנהגו אליך. התוצאה החדשה: כשתפסיק להעניש את האחרים על החולשות שלהם, תוכל להפסיק להעניש את עצמך על החולשות שלך.

4.התשובה החדשה: חמלה היא דרך מודעת להוספת הסבל של האחר, אפילו שניראה שזה מוריד את הסבל שלנו. הפעולה החדשה: תמיכה, תמוך באחרים בצורה רגשית ומנטלית כמה שאתה יכול. התוצאה החדשה שלך: הכלה פנימית נכונה של הסבל היא ניצוץ שאין סובל.

5.התשובה החדשה שלך: תקווה אמיתית היא עובדה שיש תמיד פתרון טוב יותר. הפעולה החדשה: תראה שבכל פעם שאתה מרגיש כאב או אכזבה, זה רק בגלל שאתה מתעקש להתעסק במה שלא עובד. שחרר את זה ולא תאבד כלום פרט לרעיון לא טוב. התוצאה החדשה: חיים חדשים שבהם לא מפחדים ממכשולים חיצוניים ופנימיים לאחר כישלון, יכולים להתקיים בהסכמה ללמוד.


עכשיו אתה מוזמן לכתוב מספר משפטים כאלו משל עצמך. אל תתיאש אם אינך מצליח בפעם הראשונה להעלות רעיונות חדשים משלך. יש הצלחה גדולה בניסיון שלך, מאחר ואפילו הניסיון להגיע לאמת חדשה זו אמת חדשה!

 

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*