Home » כללי » איך להיות חושב מחשבות חיוביות מפולפל

איך להיות חושב מחשבות חיוביות מפולפל

אתם רק צריכים לדעת מילה אחת בשביל להיות חושבי  מחשבות חיוביות מפולפלים ולהיות מגנט לאופטימיות.  אתם צריכים לדאוג שמילה זו תשאר באוצר מילים שלכם להרבה זמן. לפני שאני אגלה לכם את  המילה המדוברת, תנו לי, קודם כל, להכיר לכם שלוש מילים אשר ינצחו את השליליות.

מדוע אנשים מתמכרים למחשבות שליליות? פה, אין צורך במונחים מדעיים גרנדיוזיים. האם אי פעם חשבתם על כך שהרבה יותר קל להיות אדם שלילי מאשר אדם חיובי? אנשים מתמכרים למחשבות השליליות באופן קבוע, מאחר וזה קל. פה, ישנן 3 צעדים המעורבים בהתמכרות למחשבות שליליות:

1. מציאת שגיאות – לפי ט. הרב אקר " מי שיכול להצביע על כמה שיותר אנשים ולהסיק מסקנות ללא להסתכל על עצמו, מוכרז כמנצח." כאשר אדם נמצא במצב בעייתי וקשה, קל לו יותר להצביע על האחר. זאת תמיד אשמתו של האחר. אותו אדם לוקח את הדרך הקלה במקום לחשוב על האחריות שלו, ועל ידי כך למצוא פתרון לבעיה הקיימת.

הם מאשימים את ההורים שלהם, על כך שהפכו להיות הילד שהם. הם מאשימים את הבני זוג שלהם, על כך שגורמים להם להרגיש לא נאהבים. הם מאשימים את הבוס שלהם על הפרוייקט שנכשל. הם מאשימים את חבריהם לעבודה, על כך שהם מרכלים עליהם מאחורי הגב. הם מאשימם את חברות האשראי, על החובות המצטברים שלהם. והם מאשימם את הרוח, על כך שהרסה להם את התסרוקת.  ומה עוד נשאר להאשים?

2. תירוצים תרוצים – במקרה הזה, אנשים משתמשים ביצירתיות שלהם כדי להעלות תרוצים חדשניים, הגיוניים, וכאלו שפשוט יעזרו להם לצאת מהמצב.

בסיטואציות בעבודה,  יהיו אנשים שיבוא עם תירוץ רק בשביל להמנע מלעשות את המטלה המיועדת. יהיו שיטענו כי המטלה קשה או לא מתאימה להתמחות שלהם. אחרים, ינמקו זאת כמטלה המצריכה שינויים בלתי אפשריים אפילו לפני שינסו אותה. יש להם מחשבה נחושה לותר על דברים מראש ובקלות.
הם יעדיפו למצוא מאות של תירוצים ל"למה הדבר בלתי אפשרי לעשייה" במקום למה ההצעה היא הצעה רצויה.

3. המתלונן הקבוע – פה הכוונה היא לאלו שתמיד מנסים למצוא את השלילי בכל דבר.

ל"אנשי התלונה" קשה למצוא אושר בחיים. הם מתמקדים במה שאין להם, במקום להיות אסירי תודה למה שיש. כאשר אנשים מתלוננים רוב הפוקוס שלהם הוא במה שלא טוב בחיים שלהם. כאשר הם מתלוננים על חוסר כסף, זה מה שהם יהללו  ויחפשו בחיים שלהם.

אלו היו שלושת השלבים המנציחים את השלילי.

במשך הרבה זמן אנשים היו מתמכרים לשלילי. הרבה מאיתנו, בדרך כזו או אחרת, באיזה שהוא שלב בחיינו, התעסקו במחשבות השליליות. השכל הבלתי נשלט הופך להיות האדמה המטפחת למחשבות הפסימיות שלנו. כל יום, תוכנית שלילית "מופגזת" לתוך התת מודע שלנו.

עד כה למדנו הרבה. לחלק, השליליות הינה דרך חיים. יש ילדים הנולדים למשפחות שליליות. הם מאוד רגישים ולכן יכולים לקבל את האווירה הסובבת אותם. מאוד מהר הם מקבלים ולומדים מהוריהם את צורת ההתנהות והחשיבה, וזאת מאחר והם הדמויות המשמעותיות בחיים שלהם. הם גודלים לתוך גיל ההתבגרות ולאחר מכן הופכים להיות בוגרים בעלי מנטליות שלילית, ולאחר מכן הופכים להיות הורים בעצמם.

יש כאלו שימצאו נחמה ונוחות בחברתו של אדם אשר מכור למחשבות השליליות. "ספר לי מי החברים שלך, ואני אגיד לך מי אתה" . זה בעצם מראה שבני אדם, כמו כל בעלי החיים, מחפשים את השייכות לקבוצה. לחברים יש השפעה מרובה על המחשבות ועל ההחלטות שלנו.

אז, עכשיו אתם שואלים אותי
"מהי המילה האחת שאני צריך לדעת בשביל להיות חושב מחשבות חיוביות מפולפל?"
המילה הזאת היא "הפסק"!
הפסק לחפש טעויות, הפסק לתרץ תירוצים, הפסק להתבכיין.

שיהיה  לך יום חיובי נהדר!

המאמר נכתב על ידי מיכאל ליי (Mechael Lee)

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*