דף הבית » כללי » שיטות ההצהרה האפקטיביות ביותר

שיטות ההצהרה האפקטיביות ביותר

 במשך מאות, נעשה שימוש בשיטת ההצהרה על ידי אנשים מצליחים בכל רחבי העולם. שיטה זו עזרה להרבה אנשים “רגילים” להשיג את תוצאות יוצאות דופן בחייהם. השיטה הפכה כישלונות רבים להצלחות.

השיטה הזו אחראית לאין ספור נסים שקרו במהלך ההסטוריה של ההתפתחות האנושית. בכל מקרה, רוב האנשים שהשתמשו בשיטה הזו קבעו כי היא איננה עובדת? מדוע הם חשבו כך? מהם הפרטים הקטנים שאותם הם פיספסו כשהם השתמשו בשיטת ההצהרה?

לעיתים קרובות אני שואל את עצמי את השאלות הללו ומחפש את התשובות. מסקנה הנגזרת מכך היא שאין אף מדריך או ספר שנותן לשאלות אלו תשובה ברורה והחלטית: ספר אחד נותן טיפים הקשורים לסיטואציה מסויימת, בעוד שאחרים מספקים טיפים לסיטואציות אחרות. בדקתי וסיננתי את המקורות שבעיניי היו באמת שימושיים ואפקטיביים והשארתי בידי את מה שמכונה בפי “הסודות האולטימטיביים לשיטות הצהרה אפקטיביות באמת”.

מטרת ההצהרה:

לפני שאחשוף בפניכם את הטכניקות האפקטיביות, אני חייב להבהיר לכם את המטרה האמיתית של ההצהרה: פשוט מאוד, מטרת ההצהרה היא להעביר פקודה מהמוח המודע למוח התת-מודע.
למוח התת-מודע יש את היכולת לקבל כל דבר כ”אמת”, ולעשות כל שביכולתו כדי להפוך מידע זה למציאות.
מטרת ההצהרה ההצהרה, אפוא, היא להעביר את המסר למוח התת מודע ולגרום לו להאמין שאותו המסר הוא אמת.
משפט זה מעביר אותנו לאלמנט הראשון של ההצהרה האפקטיבית.

1.ההצהרה צריכה להיות אמינה לתת- המודע.

 רוב ההצהרות שאנשים בוחרים להשתמש, נכשלות כבר בשלב הראשון. אנשים נוטים לבחור מסרים לא ריאלים לתת המודע, בתקווה לתגובה חיובית מצידו. אם אתה מרושש וחסר כל מבחינה פיננסית ואתה אומר לעצמך “אני מרוויח 100,000 דולר בשנה”- האם זה אמין בשביל המוח שלך? אם אתה ממש לא בכושר וגופך רפוי ואתה נוהג לומר לעצמך “אני אדם מאוד מושך”- האם לדעתך המסר אמין דיו בשביל המוח שלך?- אני בספק!

אז מה עושים אם אתה מרושש ואתה רוצה להרוויח 100,000 דולר בשנה? מה אם אתה לא בכושר אבל בהחלט רוצה להפוך להיות אדם מושך? מצאתי את הדרך הטובה והקלה ביותר, והיא ע”י השימוש בצמד המילים “אני בוחר” בהצהרה שלך.
במקום לומר ” אני מרוויח 100,000 דולר מדי שנה”, אמור: אני בוחר להרוויח 100,000 דולר מדי שנה”. במקום לומר “אני אדם מושך מאוד”, אמור: “אני בוחר להרגיש שאנשים נמשכים אליי”

אתה מרגיש בהבדל?

2. המוח התת- מודע מחפש הוכחות.

ישנה דעה רווחות, אם כי מוטעית, שיש צורך בשינון וחזרה על ההצהרה אלפי פעמים עד שהיא מוטמעת בתת המודע. זה לא בהכרח נכון. אתה יכול להשתמש בשינון וחזרה כדי להטמיע את ההצהרה, אך למעשה ישנה דרך קלה יותר והיא מתרחשת כאשר אתה מוצא לעצמך הוכחה. ברגע שמצאת –קבע את ההצהרה שלך.

אנשים רבים נשארים במעגל העוני כיוון שהם עושים קישור בין כסף לסבל וכאב, כשהם מוציאים כסף הם חושבים על החובות שלהם ועל החשבונות שעליהם לשלם- זה מוביל באופן אוטומטי לסבל וכאב.

זאת ההרגשה שאתה מקשר אסוציאטיבית לכסף- שיכול לעשות אותך עשיר או עני.

איך נוכל להשתמש בכך לטובתינו? במקום להרגיש כאב שמוציאים כסף נוכל לקשר לפעולה זו-הנאה ועונג. בפעם הבאה שאתה הולך לקניות, ברגע שאתה שולף את הארנק כדי להוציא את הכסף או כרטיס האשראי אמור לעצמך: ” תמיד יש לי יותר ממה שאני יכול לבזבז”

אתה כבר תבחין בשינוי בהרגשתך. זה עובד כי המוח התת-מודע שלך רואה את ההוכחה. כל עוד שנשאר לך כסף בכיס ההצהרה הזו היא נכונה ולכן המוח התת- מודע שלך יאמין לזה.

 מה אם ננסה לשלב בין השיטה הראשונה ובין השיטה השנייה, וניצור לעצמנו הצהרה כגון:

“אני בוחר להרגיש שתמיד יש לי יותר כסף ממה שאוכל לבזבז“- הקפד לומר הצהרה זו בכל פעם שאתה מוציא כסף- תראה איך הרגשתך משתפרת. אין צורך לחזור על זה אלפי פעמים, מספר פעמים של הוכחה חיה בשטח יגרמו לתת המודע שלך להאמין בהצהרה הזו.

3. על ההצהרה להיות מלווה ברגשות והרגשות!

עובדה חשובה על התת-מודע היא שהוא אינו מדבר במילים, אתה יכול לתקשר איתו אך ורק באמצעות    מילים שמלוות ברגשות ובהרגשות. ישנן שתי שיטות שבהן תוכל להשתמש כדי לעורר את הרגשות וההרגשות שלך.
השיטה הראשונה היא להשתמש במילים שמעורבות ברגשות, מילים כגון: כיף, הנאה, נחת, חופש, שחרור, נעים, מלבב וכו’.
השיטה השנייה היא בעזרת שימוש בדמיון- דמיין את הסיטואציה המתוארת בהצהרה שלך כאילו היא כבר התרחשה- ראה את עצמך בתוך הסיטואציה והרגש את ההרגשה שכבר השגת זאת.

4. השתמש בשיטת ה- חה”א, ראשי תיבות של חיובי, הווה, אישי.

הצהרות חייבות להיות מנוסחות בצורה חיובית. במקום לומר ” אני לא שמן”- אמור “אני בוחר להיות רזה”. הסיבה לכך היא שלפני שהמוח יודע את המשמעות של “אני לא שמן”- הוא חייב לחשוב ולהתמקד במשמעות המילה “שמן”. לכן, אמירה שכזו תוביל אותך באופן בלתי נמנע להרגיש את ההרגשה של להיות שמן.

הצהרות חייבות להיות מנוסחות בזמן הווה, ספרים רבים הזכירו זאת, בכל אופו אני מסכים רק לחלק מהמשפט הזה. אם אתה אומר ” יש לי מכונית יפה וחדשה”, המוח שלך לא יאמין לזה.

הסיבה שאני מסביר את הנושא הזה דווקא פה היא שברגע ששילבת את המשפט עם הטכניקה הראשונה- זה יעבוד בצורה מושלמת. עכשיו אמור “אני בוחר שתהיה לי תכונית יפה וחדשה”. המוח שלך יעשה את הכל על מנת שהצהרה זו תהפוך למציאות.
הצהרות חייבות להיות מנוסחות באופן אישי, המוח התת מודע שלך עובד רק עבורך ולא עבור אחרים:

אם תאמר “מיכל אוהבת אותי”- זה לא יהיה אפקטיבי מכיוון שאין לך כל השפעה על מיכל. אמור: “אני בוחר להרגיש שמיכל ממש אוהבת אותי”, עכשיו אתה אכן בשליטה כי אתה באמת יכול לשלוט על הרגשות וההרגשות שלך.

5. הצהרת העצמה-אישית צריכה להיות מלווה בתיאור השוואתי.
” אני בטוח בעצמי” לא יהיה אפקטיבי כמו שימוש ב”אני נעשה בטוח בעצמי יותר ויותר “.
ואפילו הצהרה טובה עוד יותר: ” אני בוחר להרגיש בטוח בעצמי יותר ויותר”

הסיבה לשימוש בתיאור השוואתי היא מכיוון שאין-סוף לרמת הביטחון העצמי שתוכל עוד להשיג, אחרת המוח שלך עלול לחשוב שאת כבר בטוח בעצמך מספיק- והוא לא יקצה מאמצים לשיפור הביטחון עצמי שלך

אלו חמשת הטכניקות האפקטיביות ביותר שאני מצאתי במחקרי על ההצהרות. אם תוכל להשתמש בחמשת הטכניקות ולסגל אותם לדרך המחשבה שלך, אני מבטיח לך שהתוצאות שאליהן תגיע תהיינה מרחיקות לכת. גם אם תשתמש רק בטכניקה אחת או שניים אתה תשים ודאי לב לשיפור באפקטיביות של ההצהרה שלך.

 

נכתב ע”י סונג צ’אנגשיאן– סופר פופולרי בתחום ההעצמה האישית.

מילותיו עזרו לאלפי אנשים לשנות את איכות חייהם ולהגשים את יעדיהם.

 

תגובות

תגובות

כתוב תגובה

כתובת האימייל לא תפורסםשדות חובה מסומנים *

*

*