Home » כללי » מה עושים כשלא אוהבים אפונה?

מה עושים כשלא אוהבים אפונה?

ביום שישי אחד, אני ואשתי אכלנו אצל ההורים שלי ארוחת ערב. הייתה ארוחה מאוד נחמדה, ובין המנות שהוגשו היה פאייה, שזה סוג של מאכל שבמקרה של אמא שלי היא מכינה אותו עם בשר, אורז וכל מיני קטניות. לקראת סוף הארוחה אני מסתכל בצלחת של אשתי, ורואה שהדבר היחיד שיש עליה זה אפונה, ואז אני אומר לעצמי "אבל רגע אחד – בכלל לא הייתה אפונה הארוחה…". זה מאוד הצחיק אותי, כשהסתבר לי שאשתי שאינה אוהבת אפונה (אבל אוהבת מרק אפונה משום מה) פשוט הפרידה את האפונה מהפאייה ואכלה את כל השאר. זה במיוחד מצחיק כי זה נשמע קצת הרבה עבודה להפריד את האפונה החוצה.

עכשיו אתם בוודאי שואלים את עצמכם – אז מה הקשר בין האפונה להתפתחות אישית ולסוד. ובכן – יש הרבה מאוד קשר.

אתם מבינים, רוב האנשים שאני מכיר, היו נמנעים מלאכול את כל הפאייה, רק בגלל האפונה. וזה מה שאשים עושים בהרבה מאוד סיטואציות. בחורה פוגשת בחור, הוא מוצא חן בעיניה באופן כללי, ונראה נחמד, אבל הוא עובד כמלצר, אז היא חושבת לעצמה שאם הוא עובד במלצרות אז הוא לא מספיק טוב בשבילה – כי הוא בטח לא שאפתן מספיק. עובד הייטק מגלה שהוא עלה במשקל בתקופת החגים, ומחליט להוריד כמה קילו, ובחור ששוקל 150 קילו בעבודה נותן לו עצות אייך להוריד במשקל. אבל ידידינו לא אוהב אייך שהוא נראה, והוא חושב לעצמך – "מה הוא כבר יכול להגיד לי" ופשוט מתעלם ממה שהוא אומר ולא מקשיב לאף מילה. נערה בת 16 עשרה, בדיוק נפרדה מחבר שלה. אמא שלה רואה שהיא עצובה, ושואלת אותה מה קרה. אותה נערה אומרת שכלום לא קרה, כי ממילא היא לא מאמינה שאמא שלה, שכבר מזמן לא בת 16 תוכל להגיד משהו שיעזור לה.

כל הדוגמאות האלה הן סיטואציות, שאנשים פוסלים מישהו אחר ואת דעותיו, עוד לפני שהם בדקו את העניין, רק בגלל שיש משהו מסוים שמפריע להם באותו אדם. יכול להיות שבמלצר הוא סטודנט בסמסטר אחרון, שתוך שנה הולך להיות מנהל בחברה רצינית. יכול להיות שהבחור ששקל 150 קילו, הוריד כבר 30 קילו בחצי שנה האחרונה. יכול להיות שהאמא, יכולה לתת עצה נהדרת לביתה בת ה16, כי היה לה ניסיון דומה כשהיא הייתה נערה.

לפעמים אנחנו נקבל עצות טובות, ולפעמים עצות פחות טובות, הנקודה היא שהדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות, הוא לבדוק את העניין ולעשות את הסינון בעצמנו. יכול להיות שאתה סטודנט, ויש לך חבר לכיתה, שיש לו טעם משונה במוזיקה בעינייך, ולא היית יוצא איתו למסיבה ביום שישי, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים ליהנות מלימודים ביחד. הנקודה היא להיות פתוחים לדברים הטובים, ולהיות מוכנים לעשות את ההפרדה בין הדברים שלא מתאימים לכם לדברים שמתאימים לכם.

גישה שכזאת תפתח לכם המון דלתות לאפשרויות נהדרות. יכול להיות שאתם חושבים שבליינד דייט לא יעבוד בשבילכם כי אתם מפחדים לצאת עם אנשים שלא הכרתם קודם. וכי כולם מכירים את הסיפורים על בליינד דייטים לא מוצלחים. מצד שני יכול להיות שבליינד דייט שכזה יוביל אתכם לאהבת חייכם. אני אגב, לא מביא את הדוגמה הזאת סתם. יש לי זוג חברים, שכך בדיוק נפגשו. חבר משותף, שהוא אפילו לא אדם הם היו סומכים עליו יותר מידי בנושאים אחרים, נדנד לבחורה ואמר לא שי לו מישהו מושלם בשבילה – ומה אתם יודעים, הוא צדק.

יכול להיות שהציעו לכם עבודה, שמשלמת פחות ממה שאתם מרוויחים היום – ובאופן כללי אתם מעדיפים לדחות אותה על הסף. אבל אולי בכל זאת כדאי ללכת לראיון ולבדוק. אולי יש בה דברים אחרים שיהיו שווים את ההבדל במשכורת. אולי המראיין יתפתה לשלם לכם יותר אחרי שהוא יראה שאתם מתאימים, ואולי פשוט יציעו לכם בעקבות אותו ראיון, עבודה אחרת שתתאים לכם הרבה יותר. זה לדוגמה משהו שקרה לאשתי, הייתה תקופה שהיא חיפשה עבודה ניגשה לראיון עבודה של משכורת מינימום, סירבה לקחת אותה וכעבור יומיים התקשרו אליה עם הצעה מעולה – פשוט בגלל שהם התרשמו ממנה לטובה.

לי באופן אישי ההסתכלות הזאת מאוד עזרה בכל מה שנוגע לתחום של התפתחות אישית. יצא לי להכיר אנשים מאוד רוחניים, שעסקו בנושאים שאני פחות מתחבר אליהם. ובמקום לדחות את הדברים שלהם על הסף. למדתי מהם דברים שכן התאימו לי. למדתי המון דברים וטכניקות מהספרים של סאנאייה רומן שכתבה בין השאר את "להיות העצמי הגבוה". יש לה ספרים נהדרים, עם תרגולים מדהימים, ויחד עם זאת היא עוסקת בתקשור, ואת האינפורמציה שהיא מביאה היא מביאה ממורה שהיא מתקשרת. עכשיו אני לא מתעניין במיוחד בתקשור, וזה אחד התחומים שאני מעדיף להימנע ממנו במידת מה, אבל זה שהמידע הזה התקבל בתקשור, לא הופך אותו לפחות רלוונטי, או לפחות מסייע ממה שהוא.

אז הדבר הבאמת חשוב שאני רוצה לומר, זה שבאמת כדאי לשמור על ראש פתוח, ולתת צאנס להזדמנויות שמסביבנו. הרבה פעמים אנו מבקשים משהו לעצמנו, וכשהוא לא בא בדיוק בצורה שהתכוונו. אנחנו דוחים אותו על הסף, שווה לבדוק את הדברים, לפעמים כל מה שצריך כדי למצוא זהב, זה לסנן את העפר שהוא נמצא

בברכה שפי שפע

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*