Home » כללי » לחיות ללא אמונות מעכבות

לחיות ללא אמונות מעכבות

אמונות מעכבות עשויות למנוע ממך הצלחה אמיתית בחיים, ויכולות להיות מכשול ממשי בדרך להשגת מטרותיך.
אולי מטרתך היא למצוא עבודה קבועה, עם שכר גבוה; בכל פעם כשנקרית ההזדמנות על דרכך, אתה "מסתער" במלוא המרץ על האתגר, אבל… באופן מפתיע, מתרחש אחד מהשניים: או שההזדמנות מתפוגגת כפי שבאה, או שאתה עצמך מצליח לחבל בה…
התנסות שכזו היא בהחלט לא נעימה, אבל היא פותחת פתח להבנת השגיאות שבוצעו כדי שלא יהפכו לתבנית התנהגות קבועה.
 
אם מפעל ייצור היה נאלץ להיסגר, וכתוצאה מכך אלפי עובדים היו מאבדים את עבודתם – האם הסיבה לאירוע היא שאחד העובדים החזיק במחשבה שלילית? האם בגלל אופן חשיבתו של אותו עובד, איבדו כל השאר את משרותיהם? התשובה היא – לא, אבל עדיין יש לאותו עובד חלק במה שקרה. ניתן לייחס את סגירת המפעל למודעות הקולקטיבית של קבוצת העובדים, וסביר להניח שדפוסי החשיבה של אותם עובדים היו שליליים לאורך תקופה ארוכה, וכך יצרו את התוצאה הסופית.
 
אין הכוונה שעובדי המפעל ישבו וחשבו: "הנה, אני מאבד את העבודה שלי"; חלקם אולי כן חשבו כך וחלקם לא, אבל כולם חוו תחושה של חוסר ומחסור, והיקום הגיב לתדר החשיבה הזה בהתאם.
ומה יקרה אחרי סגירת המפעל? כאן מקבלות משמעות אמיתית האמונות בהן מחזיק כל עובד, והן שיקבעו מי יצליח למצוא באופן מיידי עבודה חדשה ומי לא.
 
מי שלמשל היה רגיל לעבור מעבודה אחת לאחרת, ומחזיק באמונה שביכולתו למצוא עבודה חדשה בקלות כפי שתמיד קרה בעבר, אכן ימצא עבודה במהירות.
ואילו אדם אחר, שיתכן ועבד שנים רבות במפעל שנסגר, ושהתקשה להשיג עבודה לפני שהתקבל למפעל, ימקד את מחשבותיו בַקושי שהיה לו בעבר למצוא עבודה; כל מחשבותיו יתמקדו במחסור, וכתוצאה מכך יזמן לו היקום בפועל מחסור. אותו אדם יגיע למרכז התעסוקה בדיוק אחרי שהמשרות שתאמו את כישוריו נתפסו, הוא לא יקבל תשובות מחברות אליהן ישלח קורות חיים, וכל מיני נסיבות שונות ומשונות יתרחשו בחייו, אך ורק כתוצאה מהאמונה השלילית בה הוא מחזיק. זו בדיוק הסיבה שחשוב כל כך להחזיק באמונות חיוביות, שמשרתות את המטרה.
 
במדינה בה המים מצויים בשפע, מים זורמים הם בבחינת דרך-חיים. ואילו במדינה בה יש מחסור במים, אין מי שמצפה למים הזורמים בחופשיות.
האמינו שהמים נמצאים וזורמים סביבכם, ושפע ההזדמנויות הנמצאות בכל מקום יהפכו לדרך חייכם.

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*