Home » כללי » אנו חיים בממדים מרובים

אנו חיים בממדים מרובים

אם נעצור במרכז תל אביב אופנוען, נהג מונית, רוכב אופניים ונהג שמבקר בעיר לעיתים רחוקות, ונשאל אותם איך מגיעים לדיזנגוף סנטר, כל אחד יענה בצורה שונה. רוכב האופניים יצביע על שבילי האופניים החדשים המקיפים את העיר, האופנוען יבחר דרך בה הוא יודע שיוכל להשתחל בין המכוניות, נהג המונית יציג בפנינו שתי אפשרויות, הדרך הארוכה במידה ויש לו תיירים באוטו שלא מכירים את העיר, והדרך הקצרה אם הנוסע יהיה תל אביבי. הנהג ה"זר", זה שלא מכיר את העיר, יסע , תמיד, על רחוב אותו הוא מכיר, ומשם יבדוק איך מגיעים.

דוגמה זו יכולה גם להנתן על אנשי הרוח. הקורא בקלפים יתעץ בקלפים על מנת לדעת מהו הצעד הבא, או הפוטנציאל שעל הלקוח שלו לבצע. הנומרולוג יעבוד עם המספרים, יבנה לעצמו פריסה בעזרת המספרים המרכיבים את התאריכים החשובים, וייעץ בעזרתם. ההילרים והמתקשרים יתיעצו בגורמים חיצוניים כגון חוצנים ומלאכים.

איזו שיטה היא הטובה ביותר? איזו מהן היא המומלצת ביותר?

תשובה לשאלות אילו לא תמצאו במאמר זה, שכן אין שיטה שטובה לכולם, או שמומלצת. יש דרך ואופן. ניקח לדוגמא את רוכב האופניים שבחר באופניים ככלי הרכב שלו. מהם בעצם המניעים שגרמו לו לבחור באופניים? ומדוע בחר דווקא בשבילי האופניים? המניעים יכולים להיות מניעים כספיים, אידיאולוגיה – האופניים לא מזהמים את הסביבה ועוד מניעים שונים. המניעים שלו בעצם הובילו אותו לבחור בדרך משלו – שבילי האופניים. הרי בסופו של דבר, נהג המונית, האופנוען, רוכב האופניים, והנהג שלא מהעיר, יגיעו לאותה הנקודה גם אם בחרו בדרך שונה.

כל אחד בעולם שלנו חיי במימדים אחרים. לא קיימת דרך נכונה יותר ודרך נכונה פחות. כל אדם ואדם ממקד את תשומת לבו במקום בו הוא יבחר, ואל המקום אליו תלך תשומת הלב, שם תפתח לה מציאות חדשה. למרות ההבדלים בין כל הדרכים שהוצגו, המטרה של האנשים היתה זהה – להגיע לדינזגוף סנטר בתל אביב, ואם נגע בדוגמא השנייה, של היעוץ, מתן יעוץ ללקוח. כל אחת מהדרכים נכונה, אבל אף אחת מהן היא לא הדרך בה"א הידיעה.

כשאני מדברת על ממדים אחרים, אני מדברת על מרחבי המודעות. התודעה שלנו יוצרת מציאות. או יותר נכון, בוחרת במציאות. במציאות קיימים כבר כל הממדים האפשריים, איננו מיצרים חדשים. אולם ישנם ממדים הנמצאים בשימוש, וישנם כאלו החסומים.

הממדים המדוברים הינם:

קיום טהור, אושר מותנה, אהבה, ידיעה, מיתוסים ואבות-טיפוס, אינטואיציה, דמיון, היגיון, רגש והגוף הפיזי.

כל הממדים האלו מחוברים האחד עם השני בקשר הדדי. אין ממד אחד שהוא רוחני במהותן. אם זאת, כמו שכבר הוזכר, שכיח כי אנשים ישתמשו בממד אחד ויזנחו את האחר, מאחר ובאותו הממד מצאו את מקומם הייחודי.

על מנת להגיע לרמת מציאות חדשה, יש להתנשא מעל לרמה בה נמצאים כעת, לחרוג מהגבולות שלה. ברגע שנפנים כי התעלות שכזו הינה משהו הנעשה מידיו יום, לא תהיה סיבה מיוחדת להשתמש בחומריות ככלי חוסם לרוחניות. להפך, העולם החומרי יכול להיות רמת הבסיס של כל החוויות, אולם ישנם עוד רמות שמבעדן ניתן לחוות את המציאות. הרמות האחרות נגישות באמצעות התעלות, חריגה אל מבעבר לבסיס.

השאלה שצריכה להשאל היה "באיזה מרחב אתם רוצים לחיות?" המצב האידיאלי הוא לחיות בכל רמות המודעות. ואכן, כולם יכולים לפתוח עצמם לכל מכלול רמות המודעות. שימו לב כי לכל מימד מטרה משלו, מימד אחר מציע הגשמה הקשורה למימד שלו ולא למימד אחר. ככל שהמודעות שלנו רחבה יותר, כך יותר ממדים נגישים לה.

הנה טבלה המסבירה את "הממדים האחרים":

המימד הסבר – המרחב כשהמימד חסום כשהמימד פתוח
קיום טהור המודעות הטהורה לפני שהיא לובשת צורה כלשהי (הילד הפנימי, ללא המחסומים והפחדים) פחד בפני המוות, אובדן קשר, , חוסר אמונה בנוכחות אלוהית. מודעות לכך שאני קיים, אני נוכח – המצב הפשוט של הקיום הנצחי
אושר מותנה היכולת להיות מודע לפוטנציאל שלנו חיים נטולי שמחה. קבלת האושר כמצב שבא והולך, המחשבה כי ההגעה לשיא אינה מנת חלקנו. יכולת להרגיש את הטוב בכל פעילויות היקום.
אהבה האושר כחוויה אישית מיצר בלב. תחושת בדידות, הרגשה כי הסובבים אותנו מרוחקים ומנוכרים. אהבה בכל תחום בחיים: מערכות יחסים עם אחרים ועם עצמכם.
ידיעה תבונה פנימית, תודעה. חוקי הטבע חומקים מאיתנו ואינם נגישים. חוסר גישה למשמעות עמוקה. נגישות לתובנה וידע לגבי כל דבר הנברא.
מיתוסים ואבות – טיפוס מימד קולקטיבי. יסוד החברה האנושית. חוסר תכלית שאנו חותרים להגשמתה. היחסים שלנו עם אנשים אחרים מתנהל בצורה שטחית. עיצוב החיים כמסע חיפוש.
אינטואיציה הבנת מנגנון החיים. מחסור בתובנות, וברגעי גילוי שמובילים אותנו. מנחה אותנו בדרך שלנו, מראה לנו באיזה נתיב לבחור כאשר מגיעים לצומת דרכים
דמיון יצירתיות. חוסר השראה ומעוף. מצב בו מסתכלים על הדברים פשוטם כמשמעם ללא ניסיון להעמקה. כוח יצירתי שופע, כתיבה, ציור, שירה, נגינה ועוד…
היגיון לוגיקה, מדע. חוסר פשר לחיים. נתינת לגיטימציה לדחפים מקריים השולטים בנו. קבלת החלטות באופן לא רציונלי. פריסת המציאות לחלקים כדי לנתחם בנפרד מהשלם.
רגש רגשות רגשות קפואיים. מקום מועט לאמפתיה וחמלה. קושי בפתיחות לקשר. פיתוח רגישות לתחושות הגוף, פירוש תחושות הגוף כעונג אליו שואפים או כאב, ממנו רוצים להמנע.
גוף פיזי חמשת החושים התרחשות החיים רק בתוך הראש. הסתכלות על המעשים והתנועות שלנו כחסרי ריגוש. היכולת לחוות עצמנו כישות נבדלת בעולם הפיזי.

אז איך משנים את המציאות? מה צריך לעשות כדי לפתוח את הממדים החסומים וכדי להאיר באור חזק יותר את הממדים הפתוחים?

התשובה לשאלה זו היא עבודה עצמית. הכרת הטוב והמיותר שיש בנו בכל אחד מהממדים האלו. זכרו כי הדחייה היא הרגל, וברגע שנשבור את ההרגל  הזה, נוכל להשתתף במשחק החיים על כל מה שהם מזמנים לנו.

קחו דף, העתיקו את הממדים וכתבו לצידם כיצד אתם חוסמים אותם. כך, תהיו מודעים למה שאתם עושים כדי לצמצם את המודעות שלכם. דאגו להיות מדויקים בעת הכתיבה. לדוגמא, בממד אהבה – כתבו שם של אדם שבו הייתם מאוהבים ולא הוכחתם את אהבתכם כלפיו, או תארו את הרגשתכם כשאדם אחר הראה אהבה כלפיכם.

לאחר שערכתם רשימה זו, והבאתם לתשומת לבכם את המגבלות שלכם ורשמתם אותן, שרטטו את פרופיל המודעות שלכם.

דירוג הפרופיל נעשה בכך שנדרג את עצמנו מ 0-10:

0 נק' – אינני נותן חשיבות לחלק זה בחיי

3-1 נק' – בעבר התנסיתי בתחום זה, אולם לאחרונה כמעט ולא נגעתי בו.

6-4 נק' – תחום זה בחיי מוכר לי ואפילו התנסיתי בו לא מעט.

9-7 נק' – אחד התחומים החשובים בחיי, התנסיתי בו לא מעט, אני מתמקד בו לעיתים קרובות.

10 נק' – לתחום זה אני מקדיש את מלוא תשומת הלב. זה התחום שלי! ואני מכיר אותו על כל בוריו.

בהסתכלות על הנקודות שימו לב כי הפרזה בתחום אחד והחסרה בתחום שני, מביאה לחוסר יציבות. הכירו את המרכיב החוסם, שכן מרכיב חוסם זה לא נותן לפעילות הכרתית להתרחש (בממד המדובר). עם הכרת המרכיב החוסם, שימו לב שלא מלוא תשומת הלב שלכם ממוקדת בו, הרחיבו את הראיה,  תמיד יכול להיות מצב בו ממד אחד יפתח מיצר של מימד אחר, גם אם לא תשקיעו בו את מלוא העבודה.

נכתב על ידי אדית קמחזי

תגובות

תגובות

Check Also

איך מסלקים מחשבות שליליות?

השבוע ניגש אלי ידיד, לאחר שקרא את הספר הסוד. הוא שאל אותי "איך את מצליחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*